شرکت بازاریابی شبکه ای”تلفیق و هنر” پوششی برای فعالیت” هرمی”

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری متهمی خبر داد که شرکت بازاریابی شبکه ای به نام”تلفیق و هنر” را پوششی برای فعالیت هرمی قرار داده و از مردم کلاهبرداری کرده است.

سردار ” عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری تحت پوشش شرکت بازاریابی شبکه ای تلفیق و هنر بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان مورد بررسی و تحقیقات جامع قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد، شخصی در تهران بدون اخذ مجوز لازم ،اقدام به تاسیس شرکت بازاریابی شبکه ای با عنوان تلفیق و هنر کرده و این شرکت در زمینه عرضه محصولات صنایع دستی فعالیت می کرده است لکن برای عضویت در این شرکت، خرید و عضو گیری در لایه های پایینی برای اعضاء اجباری بوده است.

سردار آقاخانی نحوه فعالیت این شرکت را همانند شرکت های هرمی عنوان کرد که سود دهی صرفاٌ از طریق عضو گیری بوده و فعالیت تجاری صورت خاصی نمی گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: فعالیت در این گونه شرکت ها معمولاً به ضرر و زیان اغلب اعضاء منجر شده و موجب جو بدبینی و اخلال در نظام اقتصادی کشور را فراهم می کند، همچنین برای تبلیغات و عضوگیری افراد جویای کار و کسب درآمد به ظاهر بالا ، جلسات در پارک ها و سایر محل ها برگزار می شود که متاسفانه تعداد زیادی از جوانان اعم از “دختر و پسر” جذب این گونه شرکت های غیر مولد می شوند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی همه دفاتر شرکت مذکور را به استناد ضوابط مقرر در قانون نظام صنفی پلمپ  و تمامی حساب ها و تراکنش های بانکی شرکت  را در سراسر کشور مسدود کردند، ضمناً برای جلوگیری از ادامه فعالیت غیر قانونی ،مدیرعامل شرکت تلفیق و هنر و سرشاخه این فعالیت هرمی که دارای ۲ فقره سابقه کیفری نیز بوده، بازداشت شد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: فعالیت غیر قانونی شرکت مذکور از حدود ۲ سال پیش ادامه داشته و متاسفانه سازمان های متولی برخورد مناسبی انجام نداده بودند که همین امر زمینه جذب تعداد زیادی از مردم را در سراسر کشور فراهم کرده است.

لینک منبع

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.