رجایی:مذاکره هیات ایرانی بر مبنای عزتمندی و موازنه قدرت است

به گزارش مرکزی دیلی، «عباس رجایی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مذاکره با سازشکاری دو مقوله جداگانه است و تیم مذاکره کننده ایران در چاچوب سیاستهای کلی نظام با رویکرد رفع تحریمهای ظالمانه علیه مردم و دفاع از برنامه های صلح آمیز هسته ای با ادبیاتی قوی و قاطع در عرصه حاضر شده است.

وی توضیح داد: ایران در مسیری که به به سمت قله اقتدار برگزیده، هرگز بنا را بر قطع ارتباط کامل با هیچ کشوری اروپایی و امریکایی نگذاشته و امروز بنا به منافع و مصلحت نظام که از بصیرت و اندیشه های ولایی نشات گرفته با رعایت خطوط قرمزها سیاست مذاکره را دنبال می کند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مبارزه قطعی و قاطع با استکبار جهانی و نظام سلطه خط مشی اصلی نظام ما پس از پیروزی جمهوری اسلامی است و ایران به عنوان تنها کشوری که این مهم را در قانون اساسی خود دارد مطرح است و ملت ایران هرگز نه زیر بار سلطه می رود و نه ابزاری را برای سلطه پذیری فراهم خواهد کرد.

رجایی اظهار کرد: راهی که جمهوری اسلامی برای عبور خود انتخاب کرده متکی بر اقتدار، بصیرت، حکمت و مصلحت است و فرمایشان مقام معظم رهبری نیز چراغی هدایتگر در این مسیر است.

وی اظهار کرد: ملت ایران با شعور سیاسی برجسته با تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۹ و نامگذاری آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» از ۳۲ سال پیش نشان داد که سر سازش با هیچ قدرت زیاده خواهی ندارند و دشمن شناسی عمیقی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دولت از مصلحت های نظام با قاطعیت دفاع می کند و می داند که مذاکرات آگاهانه با امریکا ، دفا ع جانانه از حقانیت ارزشهای نظام است.

رجایی توضیح داد: درابتدای انقلاب ، آمریکا با موضع قدرتی که پس از جنگ سرد و استیلای سیاسی و نظامی به دست آورده بود نتوانست در برابر اراده و ایدئولوژی انقلاب پیروز شود و امروز که کشور در جایگاه اقتدار سیاسی و بین المللی است این آمریکا است که بشدت نیازمند مذاکرات است.

وی توضیح داد: دنیای امروز به این واقعیت پی برده که نظام جمهوری اسلامی رکنی اثرگذار در سنگر ثبات منطقه خاورمیانه است و نقش آفرینی ایران در مناسبات جهانی انکارناپذیر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.