برگزاری همایش قرآنی «دسته‌گل‌های محمدی و فاطمی» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی پنجشنبه شب، ۲۴ مهر در همایش قرآنی دسته‌گل‌های محمدی و فاطمی در استان مرکزی، گفت: جریان جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی به پیشنهاد عباس سلیمی از اساتید پیشکسوت عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: سلیمی پیشنهاد دادند که شهرستان محلات با توجه به جایگاهی که در تولید و صادرات سنگ‌های ساختمانی و پرورش و صاردرات گل‌های زینتی دارد؛ لذا می‌تواند در تربیت و پرورش گل‌های قرآنی نیز در کشور سرآمد باشد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: با توجه به پیشنهاد این بزرگوار برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشنواره‌ای با نام گل‌های محمدی و فاطمی از ۴ ماه گذشته از سوی دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آغاز شد و بر اساس فراخوانی که صورت گرفت بیش از ۴۰۰ نفر از کودکان و نوجوان ۶ تا ۱۷ ساله برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن و نقاشی و خوشنویسی با مضامین قرآنی برگزار شد، عنوان کرد: در نهایت ۸۰ نفر به‌عنوان نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند که امروز در همین همایش از آن ها تجلیل می‌شود و از سوی استانداری نیز به نفرات اول جایزه ویژه تعلق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: در برگزاری این جشنواره صدای و سیمای استان، ستاد کمیته برگزاری مسابقات قرآنی محلات، مجمع خیران قرآنی محلات، مهد قرآن محلات، مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیا‌(عج) محلات، شرکت تعاونی معدنی کوهبار محلات، دفتر امور شهری و معاونان استانداری با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همکاری داشتند که جای بسی تقدیر و قدردانی است.

وی در ادامه از تأسیس مجمع خیران قرآنی استان خبر داد و گفت: اکنون فعالیت این مجمع در برخی شهرستان‌ها آغاز شده است و امید است با یاری خداوند متعال در همه شهرستان‌ها فعال شود؛ لیکن تقاضا داریم که نیک‌‌اندیشان و خیران برای مشارکت در این امر خیر اعلام آمادگی کنند.

این مقام مسئول در پایان با دعوت به همکاری بیش از پیش مسئولان برای انجام فعالیت‌های قرآنی در استان، یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۸ مؤسسه قرآنی و ۱۶۰خانه قرآنی در این استان فعالیت دارد و استان ظرفیت دارد که آنها را به دو برابر تعداد کنونی ارتقا‌ دهد؛ لذا همکاری بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد تا این امر نیک اتفاق افتاده و گل‌های محمدی و فاطمی بیشتری در سطح استان تربیت کرده و به ساحت قرآن و عترت تقدیم کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.