برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام(ره) در ۵۰ نقطه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد‌ماه اظهار کرد: این ایام فرصت مناسب برای معرفی سیره زندگی و آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های تابناک امام راحل(ره) است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان بود که با عنایت حضرت حق و به دست مبارک حماسه‌آفرین بزرگ قرن، خمینی کبیر اتفاق افتاد و هم‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل گردیده است.

هاشمی در ادامه اعزام مبلّغ به مناطق روستایی و برگزاری محافل انس با قرآن را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام و شهدای قیام ۱۵ خرداد عنوان کرد و افزود: ویژه مراسم سالگرد امام راحل در بیت و زادگاه ایشان در شهر خمین، با حضور اقشار مردم و مسئولین در صبح روز چهاردهم خرداد برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد اجرای مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد استان افزود: در راستای ترویج اندیشه و تبیین ابعاد مختلف زندگی پرفروغ امام راحل(ره) در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بالغ بر ۲۰ هزار جلد کتاب، نرم افزار چند رسانه‌ای و ویژه نامه تدوین و جهت توزیع در بین علاقه‌مندان طی ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد در سراسر استان توزیع خواهد شد.

هاشمی از پانزدهم خرداد ۴۲ بعنوان مبدأ شکل‌گیری انقلاب اسلامییاد کرد و با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت این حماسه سرنوشت‌ساز، اظهارکرد: رشادت‌های مردم در رسیدن به آزادی و حقانیت در این روز باید در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری تبیین شود تا نسل جوان با تاریخ پر فروغ انقلاب آشنا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: امام خمینی(ره) بر این قیام به عنوان الگویی از استقامت و پایداری مردم در مقابل رژیم ستم شاهی تأکید می‌کردند.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری از آثار و کتب ارزشمند امام خمینی(ره) در بین فرهنگیان و دانش‌آموزان، بازدید اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از بیت تاریخی امام راحل، برپایی همایش و گردهمایی‌های علمی فرهنگی در مراکز دینی و آموزش عالی، نمایشگاه‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر و … از جمله دیگر برنامه‌های اعضای این ستاد به‌مناسبت بزرگداشت سالگرد ۱۴ و ۱۵ خرداد عنوان شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.