امیداستان: میوه های نوبرانه مفهومی که تکنولوژی آن را بلعید

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این مطلب که به قلم «پیمانه کریمی» نوشته شده آمده است: دور نیست زمانی که برای آمدن میوه های فصل انتظار می کشیدم باآمدن آنها بزرگتر خانواده اندکی از آن را به عنوان نوبرانه به خانه می آورد اما امروزه در سایه تکنولوژی و توسعه امکانات این مفهوم تقریبا رنگ باخته است.

در ادامه این مطلب آمده است: تا همین ۱۵ سال پیش بسیاری از میوه ها درغیر فصل خود قابل دستیابی نبودند و اگر کسی هوس خوردن میوه ای در غیر فصل خودش را می کرد باید دردسرهای بسیاری به جان می خرید تا شاید موفق شود آنرا یباید.

نویسنده افزوده است: حال و هوای خوردن نوبرانه هم جالب بود بزرگترها و قدیمی ترها توصیه می کردند که از آن میوه حتی به میزان اندک به همه برسد تا همه از خواص آن بهرمند شوند.

در بخشی از این مطلب آمده است: کیفیت پرورش طبیعی میوه ها برای هر فصل هم خود داستانی است که با روشهای نوین دگرگون شده است.

«ارتباط صنعت و دانشگاه اولویت اقتصاد مقاومتی»، «ساماندهی سایت های خبری وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد» ، «مهمترین رویکرد دولت یازدهم ایجاد اشتغال برای روستائیان» و «رونمایی درب های مطهر حضرت عباس(ع) در محرم امسال» از اهم عنوان های هفته نامه امید استان مرکزی است.

هفته نامه امید استان با مشی فرهنگی، سیاسی، اقتصاد، اجتماعی و ورزشی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی «حجت الله نیکی ملکی» در استان مرکزی توزیع می شود.

*** «پیشرفت ورزش استان با حمایت صنایع» عنوان درشت خبری صفحه نخست شماره ۳۷۳ هفته نامه مهتاب استان مرکزی است.

در این مطلب که به نقل از «محمدحسین مقیمی» استاندار مرکزی بیان شده آمده است: پیشرفت ورزش استان در نتیجه حمایت های همه جانبه مادی و معنوی مسوولان و صنایع حاصل می شود.

این مطلب افزوده است: ورزش این استان در جایگاه ویژه ای قراردارد که برای ارتقای آن تدوین برنامه های مدون و حمایت صنایع ضروری است.

در ادامه این مطلب آمده است: استان مرکزی یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود اما متاسفانه حمایت بخش صنعت از حوزه ورزش بسیار پایین است که استانداری در این خصوص نشست های زیادی با مسوولان صنایع برگزار کرده است.

«قدم های لرزان آلومینیوم در اولین گام»، «اهمیت بهره گیری از ظرفیت واگن پارس»، «کاهش ۷۰ درصدی بارندگی در تابستان ۹۳»، «شیوع بیماری در مزارع پرورش ماهی »و «افزایش قیمت ماهی و گران شدن قیمت میوه و تره بار در استان مرکزی» از دیگر عنوان های هفته نامه مهتاب استان مرکزی است.

هفته نامه مهتاب استان با مشی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی «علی محمدی» منتشر می شود.

*** روزنامه ‘نوید’ استان مرکزی در شماره سه هزارو ۵۹ خود در مطلب خبری با عنوان «حذف نقاط حادثه خیز جاده های استان مرکزی در انتظار تامین اعتبار» گذاری بر نارسایی های فصل راه این منطقه داشته است.

در ای مطلب آمده است: نقاط حادثه خیز در راه ها به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش تصادف به شمار می روند در استان مرکزی نیز بیش از ۱۱۷ نقطه حادثه خیز وجود داشته که از این تعداد به گفته مسوولان در سال های گذشته ۵۵ نقطه حذف شده است.

نگارنده این مطلب آورده است: تصادفات جاده ای به عنوان یکی از مهمترین عوامل مرگ ومیر و خسارت در کشورمان به شمار رفته به نحوی که سالانه تعداد بسیاری از هموطنان به دلیل تصادفات جان خود را از دست می دهند.

«فعالیت یک هزارو ۴۰۰ معدن سنگ تزیینی در کشور»، «کشورهای منطقه درباره کوبانی مسوولانه رفتار کنند» و «کاهش ۳۷ درصدی جرایم کارکنان انتظامی استان مرکزی»از دیگر تیترهای خبری روزنامه نوید استان مرکزی است.

روزنامه نوید با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی سید«محسن الحسینی» در استان مرکزی توزیع می شود.

هم اینک ۵۴ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۲نشریه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.