ضرورت ایجادخدمات تخصصی سرطان وجراحی قلب درتامین اجتماعی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، دکتر «بابک عدلی» روز پنجشنبه در جریان بازدید شهردار و اعضای شورای شهر اراک از بیمارستان امام خمینی (ره) اراک گفت: سیاست مدیریت درمان در دو سال گذشته جذب متخصصین و پزشکان فوق تخصص به مراکز بیمارستانی و درمانگاهی استان مرکزی بوده که این مهم توانسته سطح بالای رضایتمندی و درصد بالای ضریب اشغال تخت را در استان به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال جاری تعداد بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی اراک ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ضریب اشغال تخت این بیمارستان با برنامه های هدفمند درمانی و توسعه ای به ۷۸ درصد رسیده که نسبت به پارسال ۱۶ درصد رشد دارد.

دکتر عدلی با بیان اینکه هدفگذاری رشد ضریب اشغال تخت بیمارستانی تامین اجتماعی حداکثر سه تا پنج درصد در سال است ابزار امیدواری کرد تا پایان امسال استان مرکزی در این شاخص در رتبه نخست کشوری قرار گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: تجهیز و کیفیت بخشی خدمات درمانی برای بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان مرکزی به عنوان سیاست محوری تیم درمان تامین اجتماعی تعریف شده و در این راستا طی دو سال اخیر دقیق ترین و به روز ترین تجهیزات اعمال لاپروسکوپی ، تصویربرداری، دستگاههای تخصصی اعمال ظزیف چشم ، گوش و حلق و بینی و اعصاب در این بیمارستان مستقر شده است.

دکتر عدلی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای مراجعات روزانه به بیمارستان امام خمینی اراک ، توسعه فضاهای درمانی بصورت پلی کلینیک به عنوان یک نیاز ضروری احساس می شود.

وی گفت: مدیریت شهری اراک سه سال پیش با هدف توسعه زیرساختهای شهری و ایجاد تقاطع غیرهمسطح ، بخشی از فضای درمانگاه قدس اراک را در اختیار گرفته است که با توجه به اهداف توسعه درمانی این مدیریت، همکاری شهرداری در تامین اعتبار پلی کیلینیک بیمارستان امام خمینی ضروریست.

شهردار اراک در این نشست گفت: بیمارستان امام خمینی اراک در دو سال اخیر از نظر فضای فیزیکی و کیفیت خدمات تخصصی پزشکی رشد قابل ملاحظه ای داشته و حمایت از این بخش به عنوان یکی از وظایف مدیریت شهری در دستور کار است.

« عباسی» افزود: با توجه به حجم بالای مراجعات بیمارستان امام خمینی و دور بودن این واحد درمانی از مرکز شهر ، شهرداری اراک آمادگی دارد در استقرار سرویس ایاب و ذهاب بیماران و همراهان آنها همکاری لازم را داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: توجه به شاخصه های تخصصی بهداشتی و درمانی و رعایت مسایل زیست محیطی در امحای پسماندهای عفونی در بیمارستان امام خمینی اراک نشان از تعهد حرفه ای این مجموعه دارد و شورای شهر نیز هر حمایتی را در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم دریغ ندارد.

«کیومرث محمودی» افزود: در ۹ ماهه مسال مراجعات به بیمارستان امام خمینی از جمعیت شهر اراک بیشتر بوده و این نشان از رضایتمندی مردم از خدمات این واحد درمانی دارد.

وی با تاکید برتکیه مسوولان این بخش بر پیشگیری از بیماریها اظهار کرد: یکی از برنامه های شورای شهر در سال جاری ایجاد توازن پراکنش خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط کمتر برخوردار است و مدیریت درمان تامین اجتماعی و پزشکان خصوصی که امکانات خود را از مرکز شهر به نقاط حاشیه ای منتقل کنند از تخفیف یک سوم هوارض پزشکان بهره مند می شوند.

در این نشست اعضای شورای شهر در خصوص مطالبات و انتظارات درمانی از مدیریت درمان تامین اجتماعی بحث و تبادل نظر کرده و سپس از بخشهای مختلف بیمارستان امام خمینی اراک از جمله بحشهای اطفال، جراحی و ام آر آی بازدید کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.