ساماندهی افراد دست‌فروش در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مرادعلی عباسی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، اظهار کرد: وانت بارهایی که در سطح شهر به صورت سیار میوه وسبزیجات وصیفی جات عرضه می‌کنند و احتیاجات شهروندان را  برطرف می‌کند یکی از درگیری‌های شهرداری برای فعالیت  وانت‌بارها به صورت قانونی است.

وی افزود: بیکاری افراد جامعه باید مورد توجه مسئولان قرارگیرد زیرا این افراد با حضور در معابر سبب خلل در رفت وآمد عمومی می‌شود وطبق قانون جرم محسوب می‌شود.

معاون شهرداری اراک با اشاره به تخلفات دستفروشان گفت: دستفروشی جرم نیست اما آنها با پرداخت نکردن مالیات و نداشتن مجوز برای وارد کردن کالا از تخلفاتی است که دست‌فروشان مرتکب وسبب نازیبایی شهرشده که باید برای آن چاره اندیشید.

عباسی تصریح کرد: دست فروشان سبب بیکاری و سود خوبی که دارد، هرروز بیشتر می‌شوند تعدادی از شهروندان به سبب ارزان بودن اجناس دست فروشان راضی هستند اما بسیاری دیگر از دست‌فروشانی که که در حاشیه خیابانها رفت‌وآمدرا مختل وسبب ایجاد آلودگی صوتی می‌شوند گله‌مند هستند.

وی افزود: مغازه داران خیابان هایی که در آن  دست فروشی زیاد است گلایه مند هستند مغازه داران معتقدند با وجود پرداخت مالیات و عوارض، دست فروشان بازارشان را کساد کرده  وجلوی درمغازه شان  مشتری را بر می زنند.

معاون شهرداری اراک با اشاره به دست‌فروشان گفت: بسیاری از این دست‌فروشان برای گذراندن زندگی دست به این کار می‌زنند نیز کرایه مغازه و هزینه آب وبرق بسیار بالا بوده وآنها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

عباسی افزود: بهترین راه برای مقابله با سد معبر و خالی شدن خیابان‌های شهر از وجود دستفروشان، روی خوش‌نشان ندادن مردم و خرید از واحدهای صنفی مجاز است.

معاون شهرداری اراک با اشاره به چاره اندیشی برای دست‌فروشان گفت: دستفروشان هم با مراجعه به شهرداری و انجام هماهنگی های لازم می توانند به صورت بازارچه های محلی به فعالیت خود ادامه دهند و امرار معاش کنند وبتوانند درآمد حلال داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.