فرماندار اراک: سرشماری کشاورزی در۶۱۶ کانون جمعیتی و اقتصادی اراک در دست اجرا است

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «حسین بختیاری» روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا، خواستار تعامل و همکاری گسترده مردم با آمارگیران در سرشماری کشاورزی شد و افزود:این کانونها شامل ۱۷۰ پارچه آبادی، ۴۵۱نقطه فرعی و چهار شهر اراک، داودآباد، کارچان و ساروق انجام می شود.

وی اظهار کرد: چهارمین سرشماری کشاورزی شهرستان اراک از پنجم مهر جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شده و با روند مطلوبی در جریان استوتا ۱۸ آبان ماه نیز ادامه دارد.

فرماندار اراک بیان کرد:مشارکت آگاهانه مردم در سرشماری کشاورزی اساس توسعه زیرساختی در این بخش است.

بختیاری ادامه داد: سرشماری در شهر اراک تنها در مراکزی که از قبل به عنوان بهره بردار شناسایی شده انجام می شود اما در شهرهای داودآباد، کارچان و ساروق ماموران باید به تمام منازل مراجعه و آمارگیری کنند.

دکتر بختیاری گفت: این سرشماری برای نخستین بار با استفاده از تکنولوژی بدون کاغذ (استفاده از تبلت) انجام می شود و اطلاعات کسب شده روزانه به صورت آنلاین به ستاد سرشماری استان مرکزی و کشور ارسال می شود.

وی افزود: در این سرشماری، فردی بهره بردار کشاورزی محسوب می شود که حداقل یکی از فعالیت های ۹ گانه در زمینه کشاورزی را انجام دهد.

وی عنوان کرد: در این سرشماری افرادی که حداقل ۴۰۰ متر مربع زمین زراعی، حداقل ۲۰۰متر مربع باغ و قلمستان، حداقل یک راس دام سنگین، حداقل دو راس دام سبک، گلخانه با هر وسعت، ۱۰ قطعه طیور به روش سنتی، فعالیت زنبورداری با هر وسعت، فعالیت کرم ابریشم با هر وسعت و پرورش ماهی با هر وسعت که داشته باشند، بهره بردار کشاورزی محسوب می شوند.

فرماندار اراک افزود: تمامی افراد دارای مشخصات فعالیت های ۹ گانه مذکور به عنوان بهره بردار کشاورزی انتخاب و پرسشنامه بهره برداری برای این فرد تکمیل می شود.

دکتر بختیاری بیان کرد: در پایان فهرست برداری از هر آبادی یک پرسشنامه آبادی نیز با همکاری اشخاص مطلع محلی، شورا و دهیاری تکمیل می شود.

وی گفت: اطلاعات دریافتی برای پرسشنامه آبادی شامل پرسش در مورد منابع آب کشاورزی، ماشین های کشاورزی، خدمات ماشین های کشاورزی و تجهیزات آبیاری تحت فشار است.

فرماندار اراک افزود: اطلاعات دریافت شده در این سرشماری محرمانه خواهد بود و طبق قانون مرکز آمار ایران اطلاعاتی که به صورت فردی اخذ می شود در اختیار هیچ سازمان و یا نهادی قرار نمی گیرد و تنها به صورت کلی در سطح آبادی یا شهر بدون اعلام نام و مشخصات افراد بهره بردار در اختیار برنامه ریزان کشور قرار می گیرد.

دکتر بختیاری گفت: با داشتن آمار دقیق و صحیح می توان از ورود واردات بدون نیاز به کشور و یا صادرات بدون برنامه ریزی محصولات کشاورزی جلوگیری کرد.

سرشماری کشاورزی شهرستان اراک دارای ۱۷ حوزه است و ستاد این سرشماری در فرمانداری مستقر است.

در جریان این سرشماری ۱۷ آمارگیر، یک نفر معاون فنی شهرستان، سه کارشناس فنی و شش نفر راننده فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.