کاهش کلانتری‌های اراک ظلمی بزرگ در حق شهروندان بود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک عزیزالله ملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: با احساس آرامش در سطح شهر اراک تعداد کلانتری‌های این شهر به پنج کلانتری کاهش یافت که این امر به آرامش و امنیت شهر اراک آسیب زد.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر و با احساس نیاز تعداد کلانتری‌های این شهر به هفت واحد افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: تعداد سرقت در زمان فوق ۶ هزار و ۴۱۶ فقره می‌باشد که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته‌است.

ملکی با بیان اینکه میزان نسبت کشف به مدت وقوع در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۴ درصد می‌باشد، تصریح کرد: کشفیات سرقت نیز بیش از ۵ هزار مورد بوده است که این مهم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: از مجموع این سرقت‌ها ۶۹ مورد سرقت احشام می‌باشد که ۵۶ فقره کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی افزود: در این مدت نیز دو هزار و ۷۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۶۷۰ کیلوگرم بوده است، نشانگر ۲۵ درصد افزایش می‌باشد.

وی با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی گفت: در حوزه جعل اسکناس، مدارک، اوراق شناسایی، اسناد مالکیت و احکام ماموریتی ۳۲۵ مورد اتفاق افتاده است و از این تعداد ۳۷۴ فقره کشف شده است که این میزان کشفیات در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

ملکی با ارائه گزارش عملکرد در حوزه پلیس فتا خاطرنشان کرد: وقوع جرائم رایانه‌ای ۷۸ فقره و کشف جرائم رایانه‌ای و سایبری ۱۳۴ مورد بوده است که درصد کشف وقوع جرائم ۱۷۲ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشانگر ۶۷ درصد افزایش است.

وی ادامه داد: برداشت غیر مجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین فراوانی را در وقوع جرائم سایبری در استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در ادامه نیز با ارائه گزارش عملکرد در حوزه پلیس راهور و پلیس راه اظهار کرد: تعداد متوفیان تصادفات درون شهری ۴۳ نفر و تعداد متوفیان تصادفات برون شهری ۲۱۶ نفر بوده است که در مجموع و در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری کاهش ۲۳٫۶ درصدی تصادفات فوتی، افزایش برخورد با تخلفات ۴۲ درصد و تخلفات حادثه‌ساز ۱۰ درصد، افرایش ۱۹ درصدی در توقیف خودروی متخلف، ضبط ۱۰۹ جلد گواهینامه و توقیف ۷۲۰ دستگاه خودرو با تخلف بالاتر از یک میلیون تومان از نتایج عملکرد پلیس راهور می‌باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه مجموع کل تماس‌های ۱۱۰ بیش از ۲۶۶ هزار مورد بوده است، گفت: از این تعداد تماس بیش از ۱۳۸ هزار مورد عملیاتی شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶ دهم درصد کاهش داشته است.

به گفته وی در ۱۶ مرحله پاکسازی مناطق آلوده در سطح ۱۱ شهرستان، ۳۹۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۵۳۰ فقره انواع سرقت کشف و یک هزار و ۵۱۴ نفر در رابطه با مواد مخدر و ۴۲۰ سارق دستگیر شده‌اند.

۱۴ تا ۲۰ مهر ماه سال جاری و با شعار «پلیس؛ تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار» به عنوان هفته ناجا نام‌گذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.