اقامه نماز ظهر عاشورا در جای جای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،عزاداران حسینی با شنیدن صدای اذان ظهر، در دسته های منظم و به طرز با شکوهی نماز ظهر را اقامه کردند.

در بیشتر نقاط استان هیاتهای عزاداری به گونه ای برنامه زیری کرده بودند که در هنگام اذان ظهر در یکی از مساجد یا مصلاها حضور داشته باشند.

در اراک – مرکز استان مرکزی- نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده هیاتهای عزدارای در مصلی بیت المقدس و به امامت آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» اقامه شد.

عزاداران حسینی در این شهر پس از برگزاری آیین های مختلف عزاداری سرور و سالار شهیدان و با طنین انداز شدن صدای ملکوتی اذان ظهر عاشورا، با دلی سوخته و چشمانی اشکبار نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

هیاتهای عزاداری و اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان که برای شرکت در مراسم مشترک عزاداری عاشواری حسینی و یوم الله ۱۳ آبان در میدان سرداران و مقابل مصلی بیت المقدس اجتماع کرده بودند، در نماز ظهر عاشورا نیز حضوری چشمگیر داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جمع نمازگزاران از حضور حماسی مردم جای جای استان در مراسم عزاداری ماه محرم و یوم الله ۱۳ آبان تشکر کرد.

آیت الله ‘ قربانعلی دری نجف آبادی’ افزود: مسوولان و تمام کسانی که زمنیه حضور حماسی مردم به ویژه تجمع بزرگ عاشوراییان را فراهم کرده اند، اجری بزرگ دارند.

وی با یادآوری برگزاری مراسم مشترک عاشورا و یوم الله ۱۳ آبان نیز گفت: مردم ایران از نهضت عاشورا درسهای زیادی گرفته اند که نمونه آن در ۱۳ آبان متجلی شده است.

امام جمعه اراک افزود: ظلم و استکبار ستیزی که امام راحل در مقابله با کاپیتولاسیون مطرح کردند نیز برگرفته از هیهات من الذله امام حسین ( ع ) است.

وی اظهار کرد: اساس ۱۳ آبان برگرفته از مکتب حسین بن علی (ع) است چرا که در مکتب سالار شهیدان ( ع ) مبارزه با ظلم مطرح شده و این مهم در مبارزه با استکبار نیز وجود دارد زیرا استکبار مظهر ظلم است .

وی با اشاره به اهمیت نقش دانش اموزان و دانشجویان در دوران مختلف انقلاب اسلامی گفت: جوانان باید قدر جوانی خود را بدانند و ضمن برخورداری ازتقوا، ایمان ومعنویت به فراگیری علم و دانش بپردازند.

وی گفت: مقابله حضرت امام( ره ) با قانون کاپیتولاسیون و مصونیت قضائی مستشاران و نظامیان آمریکایی در ایران در سال ۴۳ ، شهادت جمعی از دانشجویان و دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام، از رویدادهای روز ۱۳ آبان در تاریخ ایران است.

وی باگرمیداشت یاد شهدا در اقصی نقاط جهان گفت: وظیفه ما در برابر جنایت صهیونیست‎ها، استکبار و داعش و مظلومیت امت اسلامی در عراق، سوریه، فلسطین، بحرین و دیگر نقاط بسیار سنگین است و باید از سالار شهیدان در مبارزه با ظلم الگوگیری کنیم.

نظیر این مراسم در شهرستانهای آشتیان، تفرش، فراهان، کمیجان، شازند، خنداب، خمین، محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه نیز برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.