تشکیل جبهه فرهنگی رسانه‌های متعهد انقلاب اسلامی‌ در اراک

به گزارش مرکزی دیلی،  خبرگزاری تسنیم از اراک، در جلسه‌ای در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی که باعنوان نقش رسانه در امر به معروف و نهی از منکر در بیت امام جمعه اراک با حضور مدیر کل ارشاد اسلامی ‌و جمعی دیگر از اصحاب رسانه برگزار شد بر تشکیل یک جبهه رسانه‌ای و متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی‌ تاکید و مسائل مربوط به حوزه رسانه در استان مرکزی به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته شد.

مدیرمسئول هفته نامه فرساد استان مرکزی به عنوان نماینده رسانه های مکتوب و مطبوعات استان مرکزی با اشاره به شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش گفت: امام حسین (ع) در زمانی قیام کرد که مردم مرده های متحرکی بیش نبودند و‌ایشان با قیام خود تحرک را بوجود آوردند.

مهدی چقایی افزود: امروزه در کشورهای اروپایی نیز قیام امام حسین (ع) تحرک‌ ایجاد کرده است بنابر‌این قیام امام حسین نوعی زنده کردن و هوشیار کردن مردم و نیاز یک جامعه است.

وی تصریح کرد: ما رسانه‌ها تحرک و پویایی که از ‌این قیام داریم موجب بصیرت افزایی، لزوم امر به معروف و نهی از منکر و کمک به مسئولان و مدیران جامعه است.

مدیر مسئول هفته‌نامه فرساد با اشاره به هدف تخریب زیرساخت های فرهنگی ما توسط دشمن گفت: دشمن سعی دارد زیر ساخت‌های فرهنگی کشور ما را از بین ببرد و با تهاجم فرهنگی‌ایمان و اعتقاد، عقل و قبل مارا تصرف کند.

وی افزود: ما باید با بصیرت هر چه بیشتر بسوی هدف گام برداریم زیرا که امروز باید به جای آرم، به دنبال آرمان باشیم و جامعه اسلامی‌را به سر منزل مقصود برسانیم.

چقایی تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری همانطور که فلسفه وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فهم و تبیین و تثبیت و انفاذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی ‌و بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ‌و پایش پیشرفت های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت ها و شایستگی های عظیم‌ایران اسلامی‌و انقلابی است در‌این جهت یک انسجام فرهنگی وجود داشته باشد بنابراین ما نیز باید با یک حرکت منسجم فرهنگی، انقلاب و اسلام را توسعه داده تا زمینه ساز ظهور امام زمان باشیم.

مدیرمسئول شمس استان مرکزی به عنوان نماینده رسانه های مکتوب و مطبوعات استان مرکزی بااشاره به درس ها و اهدافی که می‌توان از قیام امام حسین(ع) گرفت گفت: نخست باید در مقابل ظلم‌ایستاد، دوم آنکه باید به تکلیف عمل کرد، سوم مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت بوده وچهارم آنکه اطاعت از رهبری موجب انسجام جامعه می‌شود.

ابوالفضل فخرالاسلام افزود: بسیاری از کشور ها که موفق نبودند‌ ایرادشان ‌این بود که که از رهبرشان اطاعت نکرده و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در وصیتی که به محمد حنفیه کرده بودند امر به معروف و نهی از منکر را برجسته کرده و سبب اصلاح امت وآرامش و امنیت جامعه شمردند.

مدیر مسئول هفته‌نامه شمس با اشاره به فرمایش امام باقر(ع) در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: از نظر‌ ایشان امر به معروف ۵ اثر داشته نخست آنکه یک فریضه الهی واجب انجام می‌شود و موجب عدالت اجتماعی در جامعه شده و سازندگی به همراه می‌آورد و در نهایت نیز سبب استواری نظام و‌ایجاد امنیت در جامعه می‌شود.

وی افزود: امام باقر (ع) همچنین می‌فرماید بد قومى هستند، قومى که بر امر به معروف و نهى از منکر، عیب مى‏گیرند و آن را بى‏ارزش مى‏ پندارند.

فخرالاسلام تصریح کرد‌: آیات بسیاری در قرآن وجود دارد در مورد امر به معروف و نهی از منکر مانند‌ آیه ۱۱۰ سوره آل عمران که می‌فرماید شما بهترین امتى بوده‏ اید که بر مردم ظاهر شده است، امر به معروف می‌‏نمائید و نهى از منکر می‌‏کنید و به خداوند ایمان دارید، اگر اهل کتاب ایمان می‌‏داشتند برایشان بهتر بود، برخى از آنان مؤمنند و بیشترشان نافرمانند.

مدرس سیاسی استان مرکزی با اشاره به‌اینکه نقد نیز نوعی امر به معروف و نهی از منکر است گفت: نقد نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری که انتقاد دو گونه است. علامت دلسوزانه بودن انتقاد این است که وقتی انسان انتقاد را بیان می‏کند، نقطه قوت را هم در کنار او بیان کند تا معلوم شود که بنای نظر شخصی، بنای انتقام‏گیری و بنای اذیت کردن ندارد.

وی تصریح کرد: از دست دادن فرصت مناسب و ترس و رعب سبب ذلت و لقمه حرام سبب انحراف فکری است.

مدیر مسئول پایگاه خبری خبر در زندگی به عنوان نماینده پایگاه های خبری و وبلاگ های استان مرکزی با اشاره به تغییر عرصه تأثیر گذاری فرهنگی گفت: از سال ۸۵ تا کنون عرصه تأثیر گذاری فرهنگی تغییر کرده و اکنون دشمن براحتی از طریق گوشی های هوشمندو نرم آفزار های مختلف اقدام به تغییر فرهنگ ما دارد.

مهدی منتظران تصریح کرد: همانطور که دشمن با ابزار مختلفی از مواضع مختلف سیاسی و فرهنگی تأثیر گذار بوده است ما نیز می‌توانیم با تشکیل جبهه فرهنگی پادزهر ساخته و به مقابله بپردازیم.

وی با اشاره به لزوم یادگیری شگردهای سایبری دشمن گفت: فضای سایبری فضای بسیار پر پتانسیلی است هم برای دشمن و هم برای ما، بنابر‌این می‌‌بایست انواع شگرد های دشمن را یاد گرفته و بکار بستهاکنون نیز ما جزو ۲۱ کشوری هستیم که دارای ارتش سایبری است.

مدیر دفترخبرگزاری تسنیم در استان مرکزی به‌عنوان نماینده خبرگزاری‌های ارزشی استان مرکزی با اشاره به لزوم تشکیل جبهه فرهنگی گفت: ما باید یک جبهه رسانه‌ای درون استان داشته باشیم و از نظرات آقا دری نجف آبادی در استفاده کرده و در‌این مورد کار کنیم.

مبین جلیلی تصریح کرد: دو سال و نیم پیش در شورای اداری استان نماینده ولی فقیه نسبت به تیتر مغرضانه یک رسانه موضع گرفتید‌ و این در حالی بود که هیچ یک از رسانه‌های دیگر استانی در‌این مورد موضع گیری نکردند.

وی افزود: در موضوع مدارس پیش حوزوی‌ایت الله دری نجف آبادی بارها تاکید کردند و گفتند که سنگر انقلاب حوزه علمیه بوده ولی در هیچ رسانه‌ای به‌این موضوع پرداخته نشد.

جلیلی با اشاره به سکوت رسانه‌ها در مقابل تغییرات استانی که با برخی انتقادات نماینده ولی فقیه همراه بوده و نیز موضع قاطع وی در مقابل ورود جریان فتنه ۸۸ به استان مرکزی در خردادماه گفت: آیت الله دری نجف آبادی در مقابل ورود جریان فتنه ۸۸ به استان موضع گیری کرده و از خطر‌این جریان آگاه بودندولی رسانه‌ها‌این موضوع را کار نکرده و سکوت اختیار کردند یا به سانسور خبری رو کردند.

مدیردفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی با اشاره به همراهی جریان رسانه ای واداده داخلی و معاند خارجی گفت: در مسائل مختلفی چون مسئله اسیدپاشی دشمنان خارجی و نیروهای رسانه ای واداده خارجی با حمله به فریضه امربه معروف و نهی از منکر سعی در خدشه به این فریضه الهی بودند.

وی افزود: بنابراین باید درون استان جبهه فرهنگی متعهد به ارزشهای انقلاب داشته باشیم زیرا اگر امروز کاری نکنیم فردا تأسف می‌خوریم و باید با حمایت های مشفقانه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و رسانه های ارزشی در کوتاه ترین زمان ممکن جبهه ای پویا و فعال در برابر جبهه رسانه ای دشمنان فراهم کرد و خبرگزاری بین المللی تسنیم بعنوان رسانه ای در صف مقدم جهاد فرهنگی آمادگی کامل برای تحقق این مهم را دارد.

در این مراسم آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ابراز خرسندی از طرح موضوع جبهه فرهنگی رسانه های متعهد انقلاب اسلامی ضمن حمایت از این جبهه فرهنگی، رهنمودهای ارزنده ای نیز برای اهالی رسانه ارزشی استان ارائه کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.