اجرا طرح “شهر سالم از منظر غذایی” در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس رجایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به طرح کشاورزی نوین ملت ایران اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از بسترهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و می‌توان آن را بستری در راستای توسعه کشور دانست.

وی افزود: طرح کشاورزی نوین ملت ایران که مدتی است مطرح شده با قرار دادن رویکردهایی همچون آب و خاک به زودی اجرایی شده و در مسیر خود می‌تواند میزان بهره وری آب را از  ۳۵ به ۹۵ درصد افزایش دهد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح یعنی مدیریت مصرف آب و با استفاده از آن می‌توان کاهش ۷ تا ۸ درصدی آب را به منظور کاشت ۱ کیلوگرم گندم شاهد بود.

رجایی با اشاره به فروش محصولات ایران در بازار حلال گفت: خوشبختانه با حضور ایران در موافقت‌نامه بازار حلال می‌توان قسمت اعظم تولیدات و محصولات ایرانی که رقم معادل با ۸۵ درصد است را در این بازار و بر اساس اصول فقه شیعه به فروش رسانید.

وی افزود: با همکاری بخش بهداشت و کشاورزی مقرر شده که ۲ کارگروه تشکیل و برحوزه مربوط به شیر و فرآورده های لبنی و همچنین غذا و دارو نظارت داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کارگروه تشکیل شده به منظور نظارت بر فرآورده‌های لبنی مقرر شده که نحوه توزیع شیر در سبد کالایی خانوار  به شکل ارزان‌تر،  نظارت شود.

رجایی با اشاره به اهداف کارگروه سازمان غذا گفت: در این کارگروه نیز با رعایت شفاف سازی‌های لازم به نقش واقعی این سازمان پرداخته می‌شود و حوزه‌های کاری آن به شکل مجزا مشخص می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با همکاری مجلس، حوزه کشاورزی و دامپزشکی منعقد شده که با توجه به موارد مطرح شده در این تفاهم‌نامه مشخص شده که در حوزه تنظیم بازار هر یک از اتحادیه‌ها مسئولیت کار خود را عهده دار شوند و قانون نیز یاری‌گر آنان باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتحادیه مرغداران نخستین اتحادیه‌ای بوده که در این امر پیش قدم شده و اتحادیه‌هایی نظیر تولید کنندگان مرغ و گوشت نیز در مسیر رسیدن به توافق نهایی هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.