عمل به قانون ملاک تشکیل خانه مطبوعات استان مرکزی است

به گزارش مرکی دیلی، «علی حیدر شاه حسینی» عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری انتخابات سالم و براساس موازین قانونی محور کار هیات موسس خانه مطبوعات استان مرکزی است و این مجموعه دست همه اهالی مطبوعات که در شمول شرایط عضویت باشند رابرای ایجاد یک کانون قوی صنفی می فشارد.

وی عنوان کرد: هیات موسس خانه مطبوعات با هفت نفر عضو بر اساس اساسنامه ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده و علاوه بر بومی سازی و تایید مفاد اساسنامه از ۱۸ شهریورماه تا هشت مهر ماه اقدام به عضوگیری برای این نهاد صنفی کرده است.

سخنگوی خانه مطبوعات استان مرکزی بیان کرد: بر اساس شرایط مندرج در ماده ۴۲ فصل پنجم اساسنامه ۱۵۲ نفر از اصحاب رسانه در روزنامه های رسمی و محلی، هفته نامه ها و سایت های خبری برای عضویت در خانه مطبوعات استان ثبت نام کرده اند که ۱۰۲ نفر دارای سابقه بیمه و ۵۰ نفر فاقد سابقه بیمه هستند و به عنوان عضو افتخاری در مجمع عمومی شرکت می کنند.

شاه حسینی ادامه داد: مجمع عمومی اول خانه مطبوعات پس از فراخوان در دو روزنامه محلی در تاریخ ۲۴ مهرماه در فرهنگسرای آیینه اراک با هدف تایید اساسنامهت شکیل می شود و پس از آن در ۱۵ آبان ماه دومین نشست مجمع عمومی با موضوع انتخابات هیات مدیره برگزار می شود.

وی گفت: طبق ماده ۷ اساسنامه دعوت از اعضای مجمع عمومی توسط پیامک و نمابر به اطلاع اعضا می رسد و شرکت کنندگان در مجمع بر اساس ماده ۱۰ اساسنامه تنها حق یک رای را دارند و در صورت حضور نداشتن بایستی نماینده آنها با وکالت محضری در جلسه شرکت کند.

سخنگوی خانه مطبوعات استان مرکزی گفت: این خانه مرجعی برای پیگیری مشکلات صنفی ، آموزشی و رفاهی اهالی رسانه است و همه باید در شکل گیری با کیفیت آن حضور داشته باشند و از سیاست زدگی و انحراف تکالیف صنفی جلوگیری شود.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. مهر ۲۴, ۱۳۹۳

    […] عمل به قانون ملاک تشکیل خانه مطبوعات استان مرکزی است […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.