معاون استاندار مرکزی:عبور از رشد منفی ۵٫۶ درصدی اقتصاد معجزه است

به گزارش مرکزی دیلی، محمدرضا عاشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، پیرامون سیاست‌های خروج غیرتورمی رکود دولت اظهار کرد: فعالیت‌های بسیار زیادی برای خروج از رکود در حال انجام است که از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون با نتایج مثبتی همراه بوده است.

وی پایین آمدن نرخ تورم در مرحله اول سیاست‌های دولت برای خروج از رکود را نقطه عطفی برای سرآغاز رشد مثبت ۴٫۶ درصدی اقتصاد عنوان کرد و عبور از رشد منفی ۵٫۶ درصدی اقتصاد به رشد ۴٫۶ درصدی را یک معجزه دانست.

عاشوری با بیان اینکه اولین مرحله بسته حمایتی دولت در طرح خروج از رکود غیرتورمی فعال‌سازی طرح‌های عمرانی است که با تزریق منابع به پروژه‌های عمرانی و بخش‌های تولیدی صورت می‌پذیرد، گفت: حدود ۱۴ درصد از شاغلین ما در بخش‌های عمران فعال هستند، بنابراین تزریق منابع پولی به این بخش تاثیر مهمی در خروج از رکود خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری مرکزی افزود: به این منظور برای اولین بار طی پنج برنامه گذشته توسعه کشور، طی شش ماهه اول سال، ۷۰ درصد از منابع مورد نیاز به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد که معمولاً این اعتبارات تا پایان سال تخصیص داده می‌شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها حدود ۱۸ درصد از کل اعتبارات عمرانی به این استان اختصاص داده شد، اظهار کرد: امسال طی شش ماه اول سال برای طرح‌های ملی ۷۰ درصد و برای طرح‌های استانی ۵۰ درصد تخصیص داده شد و امیدواریم که تا پایان سال این رقم به صد درصد برسد که تاثیر مهمی در خروج از رکود و فعالیت‌های عمرانی خواهد داشت.

عاشوری در مورد تزریق منابع به بخش‌های تولیدی نیز بیان کرد: طی ماه گذشته و ماه جاری، سهمیه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به بخش‌های تولیدی مشخص شده است و بر این اساس، جلسات متعددی هم در استان برگزار شده و واحدهای تولیدی نیازهای خود را مشخص و به بانک‌های عامل ارائه دادند.

وی ضمن تأکید بر کوتاه‌تر شدن فرایندها به منظور اعطای تسهیلات به بخش‌های تولیدی بدون واسطه‌گری دولت، اظهار کرد: برای اولین بار، بانک‌های خصوصی و دولتی در این امر مشارکت دارند و برای هر کدام از بانک‌ها سهمیه‌ای تعیین شده است. هر بانک در راستای وظایف خود فعالیت می‌کند و متقاضیان تقاضای خود را به طور مستقیم از بانک‌ها درخواست می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.