برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان اراک در مسجد سیدها

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، نشست هماهنگی ویژه برنامه های بزرگداشت تاسوعا و عاشورای حسینی صبح دوشنبه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، مسئولیت هیات های مذهبی و کارشناسان مذهبی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار و مقرر شد اجتماع بزرگ عاشورائیان اراک شب عاشورا در جلوی محوطه مسجد سیدهای این شهر برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این نشست با تاکید بر ضرورت حضور گسترده هیات های مذهبی، دستجات عزاداری و عزاداران حسینی در این اجتماع گفت: هدف از این برنامه تشکیل اجتماعی بزرگ از عزاداران حسینی و برگزاری مراسم سینه زنی و عزاداری بدور از هرگونه تحریفات است .

حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان اراک در مسجد سیدها با توجه به سنت دیرینه مردم این شهر در این شب و حضور اکثر هیات های مذهبی برای عزاداری در این مکان صورت می گیرد و هیات های مذهبی باید در همکاری با متولیان برگزاری این مراسم ضمن حضور پرشور در این مراسم بستر انعکاس خبری این در عرصه های ملی و بین المللی فراهم کنند.

سوء استفاده های دشمنان از برخی تحریفات

وی ادامه داد: از آنجا که عزاداری حسینی و انتقال پبام عاشورا هدف والای همه عزاداران حسینی در این ایام است حضور پرشور و گسترده هیات های مذهبی مختلف در این اجتماع بیانگر وحدت و همبستگی شیعیان حسینی خواهد بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به سوء استفاده های دشمنان از برخی تحریفات وارد شده در مراسم عزاداری حسینی گفت: باید تلاش کرد تا با ساماندهی عزاداری ها و جلوگیری از ورود تحریفات به آیین عزاداری از بهانه دادن دست دشمن بپرهیزیم.

حجت الاسلام قربانپور تاکید کرد: مراسم ویژه روز تاسوعاو عاشورای حسینی از ساعت ۱۰:۳۰ لغایت ۱۱:۳۰ در میدان سرداران اراک برگزار می شود و طی آن هیات های مذهبی شرکت کننده با حضور در تجمع بزرگ عزاداران حسینی به سینه زنی خواهد پرداخت.

شرکت عزاداران در نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی یک ضرورت است

وی با بیان این که شرکت عزاداران در نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی یک ضرورت است گفت: مسئولین هیات ها باید با تشویق اعضای خود به شرکت در نماز ظهر تاسوعاو عاشورای حسینی اولین پیام قیام عاشورا را که اقامه نماز بود جامه عمل بوشانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآور شد: تمامی مسئولین هیات های مذهبی باید با قصد قربت در عزاداری ابا عبدالله الحسین شرکت کرده و با این قصد در راستای هر چه پر شور تر برگزار شدن مراسم سینه زنی در میدان سرداران بکوشند.

ویژه برنامه روز تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در  این نشست برضرورت حضور گسترده عزاداران حسینی در ویژه برنامه روز تاسوعا و عاشورای حسینی درمیدان سرداران تاکید کرد و گفت: توقف یک ساعته هیات های مذهبی در مقابل مصلای بزرگ شهر اراک برخلاف هر سال که فقط هیات ها نسبت به عبور از جلوی مصلا اقدام می کردند بستر تجمع عزاداران حسینی و نمایش تصویر خوبی از عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را به جهانیان فراهم می کند.

حجت الاسلام داود چمانی با اشاره به جایگاه و منزلت فرهنگ ناب حسینی در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: محرم فرصت خوبی برای تقویت اتحاد شیعیان و انتقال پیام عاشوراست و حضور پرور عزاداران حسینی در قالب دستجات عزاداری بستر ساز این مهم است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.