کاهش ساعت کاری اداره های اراک و شازند بدلیل آلودگی هوا

به گزارش مرکزی دیلی، ˈامیر انصاری ˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان مرکزی در دو روز آینده وزش باد از ظهر به بعد باعث افزایش میزان ریزگردها در هوای این منطقه در ساعات میانی و پایانی روز می شود.

وی توضیح داد: براساس اطلاعیه رسمی کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با توجه به اینکه این کلانشهر ۱۹ روز متوالی شرایط ناسالم داشته و غلظت آلاینده های محلی، عصرها آثار زیانباری برای شهروندان دارد، ساعت کاری اداره ها، بانکها و نهادهای عمومی را تا ساعت ۱۲ اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: براساس آمار ثیت شده در سامانه سنجش آلودگی هوای اراک میزان غلظت لحظه ای ریزگردها در ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۹۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده که بیش از دو برابر حد مجاز و بیانگر شرایط هشدار است.

انصاری خاطرنشان کرد: میانگین غلظت آلاینده های موجود در هوای اراک در شیانه روز اخیر نیز ۲۲۴ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی یادآور شد: منشا آلایندگی هوای کلانشهر اراک در ۱۹ روز گذشته نفوذ ریزگردهای وارداتی از کشورهای عربی و جنوب غربی ایران بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: کلانشهر اراک امسال ۴۲ روز هوای آلوده را تجربه کرده که شاخص کیفیت هوا در یک روز شرایط بحران، دو روز شرایط اضطرار و ۳۹ روز شرایط هشدار بوده است.

انصاری اظهار کرد: شهر شازند نیز به دلیل همجواری با واحدهای صنعتی آلاینده امروز شرایط ناسالم دارد.

وی ادامه داد: افراد دارای مشکل و نقص ایمنی بدن، سالمندان، کودکان و زنان باردار امروز بویژه عصر هنگام را باید از حضور در محیط های شلوغ شهری اجتناب کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: نوشیدن آب و مایعات به میزان زیاد، داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و مواد آنتی اکسیدان و مرطوب نگه داشتن مجاری تنفسی از اقداماتی است که شهروندان باید برای کاهش آثرات زیانبار آلودگی هوا انجام دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.