برگزاری نشست خواهرن بسیجی با فرماندار شهرستان اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘زهرا فرجی’ روز یکشنبه در نشست خواهرن بسیجی با فرماندار شهرستان اراک افزود: مشکل ترین مانع پیشرفت جامعه به ویژه در حوزه زنان؛ فقر اطلاعاتی و آگاهی است و این کمبود در جامعه بیداد می کند.

وی اظهار کرد: به منظور افزایش آگاهی زنان، جامعه بسیج بانوان آگاهی سازی را با برگزاری دوره های آموزش تخصصی فراگیر کند.

فرجی ادامه داد: برای افزایش دایره آگاهی و اطلاعات این قشر جامعه، باید ابتدا رسالت اصلی بانوان یعنی مادری، همسری و خواهری به انجام برسد.

وی اضافه کرد: بانوان برای افزایش مشارکت درهر حوزه ای از فعالیت های اجتماعی ورود نمی کنند و قصد ندارند با مردان مقابله داشته باشند و زمینه تضاد نقشها را فراهم سازند.

مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی افزود: بانوان باید به عنوان زن، نقش مادری و همسری را به نحو شایسته به انجام برسانند تا در مشارکت اجتماعی الگویی موفق باشند .

فرجی، سازماندهی نبودن قشر زنان و پراکندگی گروه مخاطب را یکی از مشکلات اساسی مدیران برای ارتقای دانش بانوان عنوان کرد.

فرماندار اراک نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: درهیچ کشوری حضور زنان به اندازه ایران در صحنه های اجتماعی پررنگ نیست.

‘حسین بختیاری’ افزود: جامعه ایران با فاصله گرفتن از جنگ تحمیلی به سمت تجمل گرایی سوق یافت و توجه به این مقوله آسیب های اجتماعی را افزایش داد.

وی بیان کرد: تبلیغ چهره به چهره بانوان، بیشترین تاثیر را درگسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به همراه دارد.

وی افزود: اعتیاد به انواع مواد مخدر به ویژه نوع صنعتی یکی از مهمترین آسیب های جتماعی است که مقابله و پیشگری از آن نیاز به فرهنگ سازی دارد.

فرماندار اراک ادامه داد: کار فرهنگی ازکانون خانواده شکل می گیرد و زنان بهترین نقش را می توانند درفرهنگ سازی برعهده داشته باشند.

از یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸هزار و ۴۳۲ نفر زن و بقیه مرد هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.