شهردار: اجرای طرح ساماندهی گورستان قدیمی اراک مشکلات زیادی دارد

به گزارش مرکزی دیلی، «محمد ابراهیم عباسی» عصر دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر اراک افزود: بحث گورستان قدیمی اراک بسیار کهنه است و مشکلات و معضلات خاص خود را دارد.

وی گفت: تعدادی مغازه در ضلع شرقی این گورستان قرار گرفته که اوقاف و امور خیریه ادعای مالکیت بر آن دارد و افرادی نیز در آن کسب و کار دارند که مشخص شدن وضعیت و تخلیه آن عزم استانی را طلب می کند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات این طرحٰ حفظ بنای تاریخی آرامگاه آیت الله آقا نورالدین و آقا سلطان است که باید در این راستا نیز میراث فرهنگیٰ گردشگری و صنایع دستی تعاملات ویژه ای داشته باشند.

عباسی افزود: حدود دو ماه گذشته نشستهایی با استانداری مرکزی و نماینده امام جمعه اراک در این راستا برگزار شده که مدیریت آن به فرماندار واگذار شده است.

شهردار اراک اضافه کرد: تعدادی مقبره های خانوادگی در این گورستان وجود دارد که با تخریب آنها مخالفت شده که توجه به این امر نیز ضروری است.

عباسی گفت: در گورستان قدیمی اراک ۱۷ شهید دفن شده است که هماهنگی های لازم با بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفته و در طرح جدید، قبور این عزیزان حفظ خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداری اراک آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارد تا این گورستان را به منظری زیبا در شهر تبدیل کند.

در این نشست؛ نمایندگان شورای اسلامی کلانشهر اراک در سازمان های وابسته به شهرداری اراک با رای گیری انتخاب شدند.

«علیرضا فقیهی» به عنوان نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، «علی جعفر محصولی» سازمان خدمات موتوری،«محمد شریفی» سازمان آتش نشانیٰ «اسماعیل تاج آباد» سازمان پسماند، «مجید کلهر» سازمان عمران،«محمد علی مرادی» سازمان بهسازی و نوسازی، «جمشید زند» سازمان میوه و تره بار، « غلامعباس آجرلو» سازمان اتوبوس رانی،«منوچهر کاظمی» سازمان پارک ها و فضای سبز، «حجت الله فاضلی» سازمان پایانه ها، «سید رضا قریشی» به عنوان نماینده شورا در سازمان تاکسیرانی، انتخاب شدند.

«اسماعیل تاج آباد» به عنوان نماینده در سازمان آرامستان و کشتارگاه صنعتی، «مسعود آبایی» نماینده سازمان حمل و نقل و ترافیک، «اشرف بهادری» سازمان زیبا سازی،«مجید کلوانی» سازمان تحویل پروژه، «علیرضا نوربهشت» به عنوان نماینده هیات سرمایه گذاری در شهرداری انتخاب شدند.

همچنین در این نشست نمایندگان شورای اسلامی شهر اراک در برخی شوراها و کمیسیون های خارج از شهرداری نیز با رای گیری مشخص شدند.

«اشرف بهادری» به عنوان نماینده شورای نامگذاری، «منوچهر کاظمی» به عنوان نماینده کمیسیون قطع اشجار، «اشرف بهادری’ نماینده کمیسیون متکدیان، « صحبت الله فاضلی» ستاد احیاء زکات، «کیومرث محمودی»، « محمد شریفی» و «علیرضا نوربهشت» به عنوان مایندگان کمیسیون تقویم املاک، «مسعود آبایی» نماینده شورا در تجدید نظر نظام وظیفه و «منوچهر کاظمی» نمانیده شورا در وظیفه عمومی بدوی انتخاب شدند.

در این رای گیری «اشرف بهادری» به عنوان نماینده شورا در انجمن کتابخانه های عمومی انتخاب شد، «اسماعیل تاج آباد»، «جمشید زند» و «سید رضا قریشی» و « علیرضا نوربهشت» به عنوان نمایندگان شورای حل اختلاف، «غلامعباس آجرلو» به عنوان نماینده کمیسیون ماده ۷۷ و «سید رضا قریشی»، «منوچهر کاظمی» و «مجید کلوانی» به عنوان نمایندگان کمیسیون ماده ۱۰۰ انتخاب شدند.

در این نشست در خصوص اجرای قانون در خصوص حریم راه آهن، تهیه طرح کنترل پروژه برای تمام طرح های شهرداری و اجرای سریع طرح ساماندهی گورستان قدیمی اراک بحث و تبادل نظر شد.

اراک با الحاق سنجان وکرهرود و تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور به کلانشهر تبدیل شده و هم اینک با وسعت یکهزار هکتار، ۶۴۱هزار و ۶۰۴ نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.