نارضایتی کارگران شرکت واگن پارس اراک از طرح طبقه بندی مشاغل

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در آئین تحویل ۱۳۰ دستگاه واگن باری به شرکت توکاریل با اشاره به اعتصاب یک ماهه کارکنان شرکت گفت: اعتصاب و کارنکردن کارگران خیانت به نظام، دولت و کارخانجات است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند؛ لذا کوچکترین بی احتیاطی از طرف مردم و مسئولین می تواند باعث ایجاد فتنه از سوی دشمن شود.

محمدی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین باید نسبت به فتنه های دشمنان جهان اسلام آگاه باشند، اظهار داشت: باید افکار عمومی کارگران توسط نیروهای بسیجی شاغل در کارخانجات شفاف شود و همه در مسیر تولید و توسعه کشور فعالیت کنند.

 شیفت های کاری کارخانه به سه شیفت می رسد

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران در این شرکت تا حدود بسیار زیادی از لحاظ دریافت حقوق و مزایا رفع شده است، ابراز کرد: این شرکت یکی از شرکت های بزرگ و باکیفیت در زمینه تولید واگن در کشور بشمار می رود.

مدیرکارخانه واگن پارس اراک با اشاره به تحویل ۱۳۰ دستگاه واگن باری شش محوره به شرکت توکاریل افزود: طبق قرارداد قبلی ما بین شرکت واگن پارس و شرکت توکاریل مقرر شده است شرکت واگن پارس ۴۰۰ دستگاه واگن باری ۶ محوره را به این شرکت تحویل دهد.

امید هزاره با اشاره به اینکه این قرارداد در ۲ فاز منعقد شده است، ابراز کرد: در فاز اول این قرارداد ۲۰۰ دستگاه مقرر شده است توسط شرکت واگن پارس ساخته و تحویل شرکت توکاریل شود.

وی ادامه داد: در فاز اول ۱۳۰ دستگاه قبلا تحویل این شرکت شده و امروز نیز ۱۰ دستگاه دیگر تحویل می شود و ظرف ۱۰ روز آینده هم ۱۰ دستگاه دیگر یعنی مجموعا ۱۵۰ دستگاه واگن ۶ محوره در فاز اول تحویل این شرکت می شود و این در حالی است که ۵۰ دستگاه دیگر برای تکمیل ۲۰۰ دستگاه واگن در فاز اول ظرف ۲ ماه و نیم آینده در شرکت واگن پارس ساخته و تحویل این شرکت می شود.

هزاره در خصوص قرارداد فاز دوم هم گفت: انعقاد این قرارداد هم در دست بررسی است.

وی با اشاره به قرارداد شرکت واگن پارس با فولاد خوزستان هم اظهار داشت: این شرکت با فولاد خوزستان قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن ۴ محوره را دارد.

وی یادآور شد: ساخت ۴۰۰ دستگاه واگن شش محوره در شرکت واگن پارس با مبلغی حدود ۸۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد و این در حالی است که ساخت نمونه خارجی آن هزینه ای معادل ۴۰ میلیون یورو را در برخواهد داشت.

مدیرکارخانه واگن پارس تصریح کرد: ساخت واگن در داخل شرکت واگن پارس ضمن ایجاد اشتغال جلوی خروج ارز از کشور را نیز خواهد گرفت.

هزاره بیان داشت: هر دستگاه واگن مذکور توانایی حمل بالغ بر ۱۰۵ تن مواد معدنی را دارد، ضمن اینکه ۲۲٫۵ تن بار محوری هر واگن است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: شرکت واگن پارس هم توانایی تولید محصولات با کیفیت را دارد و هم می تواند تکنولوژی خود را به دیگر شرکت ها منتقل نماید.

تحویل ۱۸۰۰ واگن ۶ محوره به شرکت توکاریل

مدیرعامل شرکت توکاریل اصفهان هم در این آئین گفت: تاکنون ۱۶۰۰ دستگاه واگن شش محوره ساخت شرکت واگن پارس تحویل شرکت توکاریل شده است.

بهرام پرورش با اشاره به اینکه  با ساخت ۴۰۰ دستگاه دیگر این تعداد به ۱۸۰۰ دستگاه خواهد رسید، افزود: از سال ۶۳ برای راه اندازی فولاد مبارکه با شرکت واگن پارس وارد همکاری شده ایم و دقیقا از سال ۷۱ تا کنون ۱۸۰۰ دستگاه واگن شش محوره به مرور زمان تحویل این شرکت شده است.

وی ابراز کرد: یک قرارداد دیگر برای ساخت ۱۰۰۰دستگاه واگن را نیز برای سال آینده با شرکت واگن پارس در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت توکاریل تاکید کرد: واگن های ساخته شده در شرکت واگن پارس از لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده از نمونه خارجی آن بهتر هستند.

تقویت روحیه خودباوری از پایه های حرکت جهادی است

فرمانده سپاه ناحیه اراک هم در این آئین گفت: تقویت روحیه خودباوری از پایه های حرکت جهادی است.

سرهنگ غلامرضا رضایی افزود: باید مدیران کارخانجات با تقویت اقتصاد مقاومتی و روحیه خودباوری بتوانند رونق اقتصادی را در کشور ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان و به خصوص شیعیان برنامه ریزی می کند و هزینه های هنگفتی را نیز در این زمنیه صرف نموده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ابراز کرد: در حال حاضر کشور نیازمند کار و اقتصاد و تولید بیشتر است؛ لذا باید کارگران با حرکت بسیجی و جهادی باعث رونق بیشتر کشور و تولید بیشتر در زمینه های مختلف در داخل شوند.

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر دشمن با شروع جنگ نرم سعی در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد؛ لذا خانواده ها و مسئولین باید با آگاهی از این دسیسه ها اهداف شوم دشمنان را نقش بر آب نمایند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.