آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی اراک با حضور وزیر آموزش و پرورش

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در مراسم آغازین احداث کتابخانه مرکزی اراک گفت: توجه به فرهنگ نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود این پروژه تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد افزود: این کتابخانه به عنوان مخزن نگهداری کتاب دارای فضاها و امکانات و ارائه‌دهنده‌ی خدمات جانبی است و کتابخانه‌های دیگر استان می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

مقیمی از همکاری شورای شهر، شهرداری و فرمانداری جهت راه‌اندازی این پروژه خبر داد و گفت: تالار بزرگ شهر اراک نیز دیگر پروژه عمرانی فرهنگی این شهر است که امید است عملیات احداث آن تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی اجرایی شدن این دو پروژه را دغدغه‌ی قشر کثیری از مردم استان در حوزه فرهنگ دانست و اظهار کرد: در بودجه عمرانی سال جاری، دولت توجه ویژه‌ای به نوسازی و احداث حوزه‌های علمیه، بقاع متبرکه و مساجد مبذول کرده است و امیدواریم در سال جاری جهشی در عملیات اجرایی این مجموعه‌ها داشته باشیم.

مقیمی بر لزوم تلاش در راستای رفع عقب‌ماندگی‌ها در استان تأکید کرد و افزود: در بخش‌هایی که فعالیت‌ها به نتیجه رسیده است نیز باید برای ارتقای بهره وری تلاش کنیم.

وی بر لزوم افزایش کارآمدی فضاهای فرهنگی استان تأکید کرد و افزود: بالا بردن راندمان امکانات فرهنگی موجود نیازمند برنامه‌ریزی است و دولت با کمک مردم در حال فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی در کشور است.

مقیمی استفاده از حضور متخصصین در حوزه بهره‌برداری بهینه از فضاهای فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید از سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی در راستای تربیت نسل آینده بهره ببریم.

به گزارش ایسنا، مطیعی مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پس از ۹ سال، موانع احداث کتابخانه مرکزی اراک برطرف شده و عملیات اجرایی آن از یکماه قبل آغاز شده است گفت: علیرغم قابلیت‌ها و عقبه ارزشمند فرهنگی و علمی استان مرکزی، سرمایه‌گذاری صنعتی عموما در این استان غالب بوده است و این روند باید در راستای رفع خلاءهای فرهنگی استان تغییر کند.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های استان از سه واحد در قبل از انقلاب به ۷۸ واحد در بعد از انقلاب افزایش داشته است افزود: سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان مرکزی ۲.۲۶ مترمربع است که براساس افق چشم‌انداز باید به ۱۸ متر مربع برسد.

مطیعی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر ۴.۴ نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند افزود: آثار نفیس و ارزشمند مکتوب استان در سالن مفاخر جمع‌آوری شده است. در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۴ جلد کتاب نفیس توسط خیرین اهدا شده که با همکاری کتابخانه استان قدس دیجیتالی شده‌اند.

وی در خصوص کتابخانه مرکزی اراک نیز گفت: این پروژه در زمینی به مساحت شش هزار و ۸۰۰ مترمربع و در هفت طبقه احداث می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.