مقیمی:کویر میقان اراک طرح جامع قابل اجرا برای کاهش آلودگی هوا ندارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر،محمدحسین مقیمی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری شهر اراک گفت: در رابطه با کویر میقان طرح جامع کارشناسی قابل اجرا وجود ندارد که از کارشناسان درخواست داریم این طرح را تهیه و ارائه دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دولت توجه جدی به محیط زیست دارد، بیان کرد: طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه طرح های اقتصادی که توجیه زیست محیطی دارند مجاز به فعالیت هستند که در این راستا همه باید کمک کنند تا  محیط زیست اعمال مدیریت نماید تا طرح ها با رعایت اصول زیست محیطی اجرا شوند.

مقیمی با بیان اینکه صنایع و کارخانجات تنها عامل آلودگی هوای کلانشهر اراک نیستند، بیان کرد: آلودگی هوای کلانشهر اراک چند منشاء دارد که گرد و غبار، استاندارد نبودن لوازم خانگی ، حمل و نقل و ترافیک و تالاب میقان  از جمله مواردی هستند که منجر به آلودگی هوا می شوند که باید بطور جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا باید جدی باشیم زیرا کارشناسان تصمیم گرفتند و مصوب شده است و ما باید اجرایی کنیم که در ارتباط با آلودگی هوای اراک هر دو هفته یکبار جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا را برگزار می کنیم و برای اجرایی شدن مصوبات در جهت کاهش آلودگی هوا  مصمم هستیم.

تبدیل منطقه ی نظم آباد تا چپلقی به منطقه ی گردشگری در دستور کار قرار بگیرد

وی  با بیان اینکه  باید تبدیل منطقه ی نظم آباد تا چپلقی به منطقه ی گردشگری در دستور کار قرار بگیرد ابراز کرد: ایجاد یک هزار هکتار فضای سبز در اراک که  تاکنون ۱۲۰ هکتار را درختکاری کرده ایم و در نیمه دوم امسال هم ۱۲۰ هکتار دیکر به انجام می رسد و  همچنین احیای دو هزار هکتار فضای سبز منطقه چپقلی  با همکاری صنایع بزرگ استان در دستور کار است که این دو مجموعه حکم شش و ریه را برای اراک خواهند داشت.

استاندار مرکزی عنوان کرد: آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند با تغییر سوخت تقلیل پیدا کرده است و شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)  روزانه نسبت ۷۰۰ تن گوگردزدایی اقدام می کند و پتروشیمی هم آلایندگی را کم کرده است که در کاهش آلودگی هوا نقش موثری داشته است.

وی اشاره کرد: گازرسانی به کوره های آجر پزی که بزودی به بهره برداری خواهد رسید و دادن مهلت ۶ ماهه به کارگاههای کوچک در سطح شهر برای اصلاح تکنولوژی و تطبیق با شرایط غیر آلایندگی از دیگر اقدامات در جهت کاهش آلودگی هوا می باشد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اجرای طرح های مدیریت شهری گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا  همه بایدکمک کنند تا طرح های مدیریت شهری از جمله پروژه ۵۵ متری اجرایی شود.

در ادامه فرماندار اراک گفت: در هفته ی دولت در اراک از ۱۰۹ طرح بهره برداری خواهد شد.

بختیاری افزود: این طرح ها با همکاری ۲۰ دستگاه در شهر اراک و با هزینه ای حدود ۱۵۵ میلیارد تومان در حال بهره برداری شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه باید در شهر اراک از تمامی امکانات در راستای بهره برداری بیشتر استفاده شود، ابراز کرد: حفظ شغل های قبلی و ایجاد شغل جدید باید از اولویت ها در این شهر باشد.
بختیاری تصریح کرد: توجه به سیاست های شهروندی و رفع مشکل بیکاری در این شهر در دستور کار قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

۳ دیدگاه

  1. سیدمهدی گفت:

    اراک نیاز به اکسیژن دارد با استفاده ازآب فاضلاب در اطراف فاضلاب با صرف هزینه اندک این میسر خواهد شد سرطان در اراک کم نیست حداقل به فکر خانواده خود نیز باشیم کاشت درخت درخچه در اطراف اراک ضمن زیبا سازی اکسیژن تولید خواهد کرد کشاورزی واشتغال نیز به همراه خواهد داشت

  2. سیدمهدی گفت:

    راههای کاهش آلودگی تنها کاهش صنعت نیست حمل ونقل آسان شهر سازی مناسب جاده مناسب مکان یابی مناسب جهت حرفه ها وخیابان وپل های رو گذر وزیر گذر برنامه ترافیک وبرنامه ریزی شهری وشورای شهر باهوش واستعدادوبی توقع و………می خواهد استاداری میخواهد که قابل حل شدن نباشد

  3. سیدمهدی گفت:

    جناب آقای استاندار،
    به اطلاع جنابعالی می رساند انتقال آب فاضلاب اراک توسط آقای …به فراهان به دلیل استفاده از رانت توجیه اقتصادی دارد ولیکن استفاده آن توسط کشاورزان منطقه وکشت وکار وتولید اکسیژن وکاهش بیکاری و……توجیهی برای آلودگی ندارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.