فانی:بودجه هزار میلیارد تومانی کفاف آموزش و پرورش را نمی‌دهد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علی اصغر فانی ظهر امروز در سخنرانی در جمع مردم اراک قبل از نماز جمعه اظهار داشت: آموزش و پرورش زیرساخت و سرمایه کشور بوده و در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به اهمیت ویژه آموزش و پرورش آگاه است و می‌داند این نهاد،‌ نهادی گسترده و تاثیرگذار در آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۳ دولت یازدهم نسبت به سال ۹۲، ۲۶ درصد به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرده، در حالی که بودجه ۹۳ نسبت به ۹۲ در مجموع ۱۱ درصد رشد داشته است.

فانی اظهار کرد: آموزش و پرورش ۲۶ درصد رشد بودجه‌ای داشته و این نشان می‌دهد دولت تدبیر و امید نسبت به آموزش و پرورش و اهمیت آن توجه ویژه‌ای داشته است.

وی ادامه داد:‌با توجه به رشد ۲۶ درصد بودجه آموزش و پرورش بودجه هزار میلیاردی این وزارتخانه کفاف اداره آموزش و پرورش را نمی‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت یازدهم با بررسی چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش به ۷۵۰ مشکل رسیده که این مشکلات را بررسی و اولویت‌گذاری کرده و از بین آنها به ۵ سیاست کلیدی رسیده است.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دولت یازدهم دارای یک راهبرد بزرگ بوده و دنبال ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است، گفت: هر چه آموزش و پرورش به سمت خلاقیت و نوآوری به ابعاد پرورشی،تربیتی، دینی و علمی حرکت کند و به جای تقویت حافظه به خلاقیت رو آورد می‌توان ادعا کرد آموزش و پرورش به کیفیت مطلوب رسیده است.

وی اظهار داشت‌: امروز سند تحول آموزش و پرورش کشور به عنوان سند مهمی مطرح و راهنمای علمی برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه امسال آموزش پرورش موفق شده از ۱۳۰ راهکار سند تحول آموزش ۴۰ راهکار را اجرایی کند، گفت: ۹۹ برنامه ذیل این ۴۰ راهکار نیز اجرایی شده است. آموزش و پرورش خود را آماده می‌کند در سال‌های آینده ابعاد دیگری از سند تحول را پیاده‌سازی کند.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930607000412#sthash.SVAlUfWO.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.