آیت‌الله دری نجف‌آبادی: رسانه‌ها خدمات دولت را با رعایت صداقت و امانت گزارش دهند

به گزارش مرکزی دیلی،آیت‌الله دری نجف‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر رفتار صالح و صادق مسئولان نظام، به فرمایش امام صادق(ع) درباره اهمیت تأثیر عمل به دین اشاره کرد که فرمودند؛ «مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی، کوشش، نماز و خوبی را ببینند؛ زیرا این امور آنان را به سوی حق فرا می‌خواند» بنابراین هر فردی با عمل خود باید مبلغ خوبی و صداقت باشد.
وی با اشاره به رسانه‌های جمعی و تأثیر آن‌ها بر مردم، تصریح کرد: هر روزنامه یا رسانه‌ای که رقیب یکدیگر هستند در کادر نظام یا در مجموعه کادر خانوادگی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند، چه روحانی، چه شخصی و هر شخص دیگری که می‌خواهد باشد باید حافظ حرمت‌ها باشد و اگر انتقاد هم داریم باید علمی و کارشناسی باشد.

رعایت صداقت و امانت از سوی رسانه‌ها
آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآور شد: رسانه‌ها باید در صداقت و امانت الگو باشند و راه انصاف و حکمت را پیش بگیرید و آیه ۱۲۵ سوره نحل را به‌صورت برجسته مدنظر داشته باشید که می‌فرماید؛ «ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ… ؛ با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [شیوه‏اى] که نیکوتر است مجادله نماى…».

این مقام مسئول عنوان کرد: رسانه‌ها باید عملکردها و گزارش‌ها را به‌صورت واقعی انعکاس دهند و اگر دعوایی میان احزاب باشد یا مطلبی چاپ شود که مخالفانی دارد نباید رسانه‌های دیگر خارج از عدالت، صداقت و امانت وارد این معرکه شوند و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند.

پرهیز از سیاه‌نمایی و تسویه‌های شخصی در فضای رسانه
وی با انتقاد از سیاه‌نمایی و تسویه حساب‌های شخصی در فضای رسانه‌ای، ادامه داد: نباید خدمات دیگران را نادیده گرفت یا زیرسؤال برد، بنابراین هر سالی را باید با توجه به مؤقعیت همان روزگار سنجید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: باید شرایط زمانی و مکانی هر برهه را در نظر داشته باشیم سپس اظهارنظر کنیم نه اینکه زخم‌ها را بشکافیم یا نمک روی آن بپاشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر اینکه دولت بخشی از نظام است، افزود: رسانه باید خدمات دولت را حکیمانه گزارش دهد و از افراط و تفریط برحذر باشد؛ چراکه میدان، میدان امتحان است و باید سعی کرد در این امتحان الهی پیروز و سرافراز از صحنه بیرون آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.