اعلام برنامه دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی متنوعی توسط کانون‌های مساجد در سطح استان برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح تلاوت نور در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خبر داد و تصریح کرد: این طرح هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان در تمامی کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.

به گفته مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ ‌هنری مساجد استان مرکزی، به منظور اجرای این طرح چندین جلد قرآن، مفاتیح‌الجنان و صحیفه سجادیه بین کانون‌های مساجد طرح تلاوت نور استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف آموزش روان‌‌خوانی و روخوانی، تسهیل در امر روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تعمیم فرهنگ انس و تلاوت قرآن کریم و زمینه‌‌سازی ظهور و بروز مفاهیم والای قرآن در بین اهالی مسجد برگزار می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: این طرح پس از اقامه نماز در مساجد استان اجرا می‌شود.

وی برگزاری مراسم ادعیه خوانی و زیارت‌خوانی در کانون‌های مساجد، مراسم جزخوانی و انسی با قرآن را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای طرح سی روز سی نور در بیش از ۳۰ مسجد از دیگر طرح‌های در نظر گرفته شده در ماه رمضان است که با حضور قاریان برجسته استان در مساجد اجرا می‌شود و طی آن هر روز یک جز از کلام‌الله مجید قبل از نماز مغرب و عشا توسط نمازگزاران تلاوت می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی اجرای طرح ضیافت نور، اعزام ۱۵۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به نمایشگاه قرآن، برگزاری کلاس‌های محافل انس با قرآن و برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ماه پر برکت رمضان برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.