مقیمی: خبرنگاران با نقد منصفانه مسوولان را یاری کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،ˈمحمد حسین مقیمیˈ عصر سه شنبه در بازدید از خبرگزاری مهر استان مرکزی افزود: نقد منصفانه و تعامل سازنده خبرنگاران با مدیران و مسوولان اجرایی نقش مهمی در پیشرفت و تعالی جامعه و پیگیری مطالبات مردم دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران استان مرکزی با عشق و علاقه در تمام برنامه های استانداری حضور مستمر دارند گفت: این قشر از جامعه می توانند با استفاده از قلم خود در آبادانی و پیشرفت همه جانبه استان تاثیرگذار باشند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: مسوولان اجرایی استان باید بدانند که نقد منصفانه زمینه ساز اصلاح جامعه است بنابراین نه تنها نباید از نقد هراس داشته باشند بلکه باید از این مقوله استقبال کنند چرا که ما در دولت اسلامی خدمت می کنیم و هر انتقادی که باعث جلوگیری از اصراف بیت المال شود برای ما ستودنی است.

وی اظهار کرد: خبرنگاران نیز باید با سلاح علم، دانش و منطق در دستگاه های دولتی و خصوصی ورود پیدا کرده و بدون حب و بغض عملکرد آن دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت مشاهده ضعف و کم کاری با نقد منصفانه، مدیران را از آن آگاه کنند.

مقیمی گفت: اگر در چند سال گذشته مسوولان و مدیران اجرایی از نقدهای خبرنگاران فرهیخته و با منطق استفاده می کردند، امروز با این مشکلات اقتصادی و فرهنگی روبرو نبودیم.

وی اضافه کرد: در سالی که با عنوان فرهنگ و اقتصاد همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، رسالت خبرنگاران بسیار سنگین و حساس است و این قشر از جامعه باید با سلاح قلم خود در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه گام بردارد.

استاندار استان مرکزی با بیان گوشه هایی از عملکرد دولت یازدهم گفت: خوشبختانه در حال پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی هستیم و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی تورم ۴۵ درصدی سال گذشته به ۳۵ درصد رسیده و تمام تلاش دولت این است که تا پایان سال این نرخ به ۲۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: تولید با کیفیت بالا و قیمت پایین بهترین راه دولت برای رسیدن به رونق اقتصادی است بنابراین خبرنگاران باید با تشریح بازارهای خارجی و نیازهای روز مردم دنیا، صنعتگران را در تولید کالاهای باکیفیت یاری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: پرهیز از افراط و تفریط، حقیقیت گرایی و نقد منصفانه مهمترین رویکرد خبرگزاری مهر است.

حجت الاسلامˈصفر قربان پورˈ بیان کرد: تمام تلاش خبرنگاران خبرگزاری مهر این است که با انتشار اخبار صحیح و بدون نقض، آثار خود را به عنوان مرجع و سند اصلی به دیگر رسانه ها معرفی کنند.

خبرنگار فرهنگی خبرگزاری مهر استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این خبرگزاری از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۲۰۰ خبر و گزارش مخابره کرده است.

ˈفهیمه عسگریˈ بیان کرد: خبرگزاری مهر نام تبلیغات اسلامی را یدک می کشد اما جزو چارت این سازمان محسوب نمی شود به همین دلیل کمکی هم از آن دریافت نمی کند.

وی ادامه داد: هم اکنون خبرگزاری مهر حتی یک ساختمان مجزا ندارد و در نمازخانه تبلیغات اسلامی همراه با موسسه قرآنی این سازمان فعالیت می کند.

این خبرنگار خبرگزاری مهر اظهار کرد: این خبرگزاری از هیچ گونه امکاناتی برخوردار نبود و برای مخابره اخبار از رایانه های موسسه قرآنی استفاده می کنیم و در آمد خبرنگاران نیز بسیار پایین است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.