ˈخبرنگارانˈ در صدر خبرهای نشریات محلی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،روزنامه عطر یاس استان مرکزی در شماره ۴۹۴ عنوان درشت خبری خود را به آیین بزرگداشت روز خبرنگار اختصاص داده و نوشته است: سفیران دانایی تمامی سال را برای حل مشکلات، پیگیری مطالبات و خواست مردم و اقشار و گروه ها و اطلاع رسانی شفاف از عملکرد مسوولان قلم می زنند و حقشان است که در روزی که به نامشان مزین شده از سوی همه سطوح جامعه دیده شوند و صدایشان را بشنوند.

در این مطلب آمده است: در آیین بزرگداشت روز خبرنگار از سوی نمایندگان مطبوعات، استاندار مرکزی و نمایندگان مردم برای چندمین بار دغدغه ها و مشکلات عمیق اصحاب رسانه بیان شد و امید است که این دردها مرهمی بیابد و تنها طرح دوباره و بی پاسخ آن نمکی بر زخم اصحاب دانایی نباشد.

دولت و لزوم ماندگاری بر مسیر اعتدال، حاشیه نشین ها و مشکلاتی که زیر پوستشان موج می زند، مصرف ۶۶ درصدی انرژی الکتریکی استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی و برگزاری بیست و پنجمین مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر ابتدایی کشور در اراک از مهمترین عناوین خبری این شماره روزنامه عطریاس استان مرکزی است.

هفته نامه نامه امیر استان مرکزی نیز در شماره ۵۰۳ خود تیتر درشت صفحه اول را با عنوان ˈروزی برای توˈ به موضوع مشکلات خبرنگاران اختصاص داده است.

در این مطلب که به قلم ˈمجید نیک عهدˈ سردبیر این هفته نامه نوشته شده آمده است: خبرنگاران عاشق و بی مدعا با تعهد بالای کاری در تمامی عرصه ها حضور دارند، به وظایف خود عمل می کنند، روزها را پاس می دارند و از خدمات دولت و لایه های مردمی می نویسند و ۱۷ مرداد را می خواهند که برایشان بگویند و تسکین دهنده آلام و نیازهایشان باشند.

در بخشی از این مطلب، نگارنده بر نقش روابط عمومی دستگاههای اجرایی در حمایت واقعی از خبرنگاران و جریان اطلاع رسانی شفاف تاکید کرده و آورده است: بی شک اطلاع رسانی جریانی است که باید همه ابعاد و ارکان دخیل درآن به رسالت خود به خوبی عمل کنند و روابط عمومیها در این کارزار دوشادوش خبرنگاران گام برمی دارند.

ثبت ازدواج های یک ساعته با ۵۰ هزار تومان، پایش آلودگی هوای اراک از طریق علوم ماهواره ای، روغن پالم در لبنیات پرچرب و بازتابهای اجتماعی و طرح ایجاد صندوق قرض الحسنه حمایت از معتادان بهبود یافته در استان مرکزی از جمله عناوین مهم خبری هفته نامه امیر استان مرکزی است.

هفته نامه مهتاب استان مرکزی نیز سرمقاله شماره ۳۶۳خود را با عنوان ˈخبرنگاری شغل فانتزی نیستˈ اختصاص داده است.

در این سرمقاله که به قلم ˈامیر مولویˈ نگاشته شده آمده است: ۱۷ مرداد روزی است که خبرنگاران خود سوژه خبری هستند و در دنیای اطلاع رسانی رسم براین است که در مناسبتها پروژه هایی افتتاح می شوند و در این روز بایستی که پروژه های معیشتی و حرفه ای اصحاب رسانه از سوی مسوولان ذیربط جدی گرفته شود و گامی عملی و اساسی برای بهبود حال وخیم این قشر اثرگذار برداشته شود.

در ادامه این مطلب آمده است: اغلب خبرنگاران با حداقل درآمدها روزگار سپری می کنند و با وجود آنکه همواره کلید گشایش چالشها و مشکلات هستند در حوزه معضلاتشان نیاز به حضور موثر مسوولان هستند.

در بخش دیگری از این سرمقاله آمده است که خبرنگاران منتظر تجلیل واقعی از جایگاه و رسالت حرفه ای خود هستند چرا که شغل پرمخاطره آنها در راستای مسایل حساس و تصمیم سازی های مهم است و نباید تجلیل از آنها به مراسمی فانتزی و نمادین ختم شود.

کاهش ۶۷ درصدی تصادفهای فوتی در جاده های استان مرکزی، آمادگی فرودگاه اراک برای پرواز هواپیماهای پهن پیکر و افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه انوبوسهای شهری در اراک از عناوین خبری این هفته نامه است.

هفته نامه سرچشمه استان مرکزی نیز در شماره ۷۰۵ خود، روز خبرنگار را فرصتی برای دیده شدن اهالی رسانه دانسته و حل دغدغه های صنفی این قشر را خواستار شده است.

معضلات حوزه صنعت و لزوم کارشناسی حوزه صادرات استان، نمایشگاه تخصصی کودک و سرگرمی ها در اراک و آموزشهای فنی حرفه ای پل صعود به سمت کارافرینی از عناوین برجسته خبری این شماره هفته نامه سرچشمه استان مرکزی است.

هم اینک ۵۴ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۲ نشریه چاپ می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.