تاکید مقدسی بر ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری روستایی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سید مهدی مقدسی صبح امروز در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: گردشگری روستایی یکی از راهکارهای موثر در افزایش عمران روستایی و رونق اقتصادی است که باید زیرساخت‌های لازم برای این مهم را با تدوین قوانین متقن فراهم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از روستاهای استان از قابلیت لازم برای گردشگری برخوردارند که باید از این فرصت به خوبی بهره گرفت و به توسعه گردشگری در روستاها پرداخت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح‌های گردشگری روستایی باید روستاهایی که دارای بافت با ارزش و ابنیه تاریخی هستند، شناسایی و نسبت به اجرای طرح گردشگری در آنها اقدام کرد.

مقدسی همچنین بر خواستار اجرای طرح هادی در روستاها شد و بیان داشت: طرح هادی روستایی از جمله طرح‌های موثر در عمران و آبادانی روستاها است که خوشبختانه مسئولان بنیاد مسکن به خوبی به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون یکی از مشکلات موجود در بحث روستایی موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز است که باید با تصویب قوانین بازدارنده جلوی آن گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس همچنین استفاده نا به جا از منابع آب را از دیگر مشکلات موجود در حوزه روستایی برشمرد و ادامه داد: توجه به بحث اشتغال روستایی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی روستاها، حل مشکلات کوی کوثر از موضوعات مهمی است که انتظار می‌رود مسئولان بنیاد مسکن با جدیت به این موضوعات ورود پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر طرح هادی برای روستاهای این استان تهیه شده و تمام روستاها دارای طرح هادی روستایی هستند.

محمدرضا رضافرح افزود: طرح هادی روستایی در ۹۱ روستا به اجرا در آمده و در ۱۵۴ روستا نیز در حال انجام است.

بحث و گفت‌وگو پیرامون مقاوم سازی روستایی، ساخت و سازهای غیر مجاز، اقتصاد مقاومتی در روستایی و… از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.