روزنامه عطر یاس و پروژه ۵۵ متری کلانشهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این مقاله که به قلم ˈسروش چاپلقیˈ نوشته شده، آمده است: پروژه عمرانی ۵۵ متری اراک بیش از ۱۰ سال است که قرار بوده در حد فاصل میدان ولیعصر (عج) تا خیابان سوم شعبان (پل فرنگی) اجرایی شود و بیش از ۱۴ هزار ساکن حریم این طرح مهم و ضروری طی این سالها در بلاتکلیفی خرید و فروش ملک خود به سر می برند و از سوی دیگر شهر اراک با معابر تنگ و گلوگاههای ترافیکی این روزها قفل کرده و با آلودگی های صوتی و هوا و بی نظمی های حمل و نقل شهری دست و پنجه نرم می کند.

در این مطلب آمده است: هر شهردار و استانداری که در این مدت سکاندار مدیریت شهری و استانی بوده به فراخور خود از تریبون های مختلف وعده های متعددی را به مردم اراک در خصوص این پروژه مهم داده اما برآیند همه این وعده های توخالی جز سردرگمی و راکد ماندن این طرح نبوده است.

در بخشی از این مقاله با طرح نظرات ضد و نقیض اعضای شوراهای اسلامی مختلف اراک آمده است: شورای شهر اراک به عنوان کانون تصمیم سازی مسایل شهری در خصوص طرح ۵۵ متری کارت قرمز گرفته چرا که تمامی موضوعات در خصوص این طرح هرچند همه کارشناسی، تنها در حد شعار است و مشکلی را از مردم اراک حل نمی کند.

این روزنامه نوشته است : اگر چه برآیند دیدگاه مسوولان شورای اسلامی شهر اراک بر لزوم اجرای طرح ۵۵ متری است و شهردار اراک نیز تاکید ویژه بر اهمیت این طرح زخم خورده و پیر شهری دارد اما مدیرعامل شرکت تراز پی ریز پیمانکار این طرح معتقد است که اگر حتی دو درصد تمایل برای اجرای این طرح بود با بی برنامگی مسوولان دیگر چنین عزمی وجود ندارد.

در ادامه این مقاله راهکارهایی برای سرعت بخشی به این پروژه مهم شهری ارائه شده و نگارنده معتقد است که اگرچه این طرح با پیچیدگیهای زیاد در اجرا همراه شده اما با یک حرکت انقلابی که برنامه زمانبندی مناسب و حمایت همه بخشهای متولی را داشته باشد قابل اجرا است و می طلبد مدیرانی که ملقب به عنوان ˈتدبیر و امیدˈ هستند با گامهای اجرایی و کارشناسی زمینه تحقق و ثمردهی این طرح مهم شهری را فراهم کنند.

قصور مسوولان ترافیکی علت تصادف خونین در اراک، تاکید سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سفر به اراک در خصوص حمایتهای همه بخشها برای زدودن رکود اقتصادی کشور و ضروت ایجاد دانشکده داروسازی در استان مرکزی از عناوین برجسته خبری امروز روزنامه عطریاس اراک است.

*** روزنامه نوید

روزنامه نوید استان مرکزی نیز در شماره سه هزار و ۲۱ خود سانحه هوایی تهران را یک فاجعه عنوان کرده و در مطلب ستون اصلی خود آورده است: سقوط هواپیما در تمام جهان یک حادثه مهم و فاجعه بار است اما در ایران این حادثه به تناوب اتفاق می افتد.

در این مطلب آمده است: کسانی که در این سوانح هوایی کشته و یا دچار معلولیت می شوند سرمایه های فکری واجرایی این نظام هستند و نباید اجازه داده شود که حوادث از این دست تکرار شود.

نقش خبرنگاران در عمران شهری و حل معضلات زیربنایی منطقه، لزوم توجه به بخش کشاورزی و پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر در این حوزه و گشایش نمایشگاه سراسری لوازم خانگی در اراک از عناوین خبری این شماره نوید است.

*** هفته نامه صبوح

هفته نامه صبوح استان مرکزی نیز تیتر درشت صفحه نخست شماره ۱۳۲ خود را به مطلبی در خصوص تحولات عزه با عنوان ˈ قصه پردرد این روزهای عزهˈ اختصاص داده است.

در این مطلب آمده است: این روزها در برابر چشم جهانیان قصه ای پر از درد و خون و آه در غزه هر روز رقم می خورد و صحنه های دلخراش از بمب و آتش و خشونت قلب هر آزاده را به درد می آورد و در این حین حکایت ظلم بر کودکان و زنان این دیار مظلوم حرفی جداست.

این هفته نامه نوشته است: روی سخن ما با محافل جهانی است که با سکوتی مرگبار و طولانی اجازه تکرار و تداوم جنابت علیه مردم غزه و کودکان بی گناه را می دهند و زمان آن رسیده که اجماع جهانی در برابر این قتل عام های وحشیانه شکل بگیرد.

وضعیت نگران کننده استاندارد عایق های رطوبتی، آمادگی استان برای طرح آمارگیری کشاورزی از مهرماه امسال، کاهش ۱۳ درصدی عمل سزارین در استان مرکزی با اجرای طرح تحول سلامت و ثبت نام ۷۸ هزار متقاضی در سامانه بیمه سلامت استان مرکزی از دیگر مطالب این هفته نامه محلی است.

***هفته نامه ماهک

هفته نامه ماهک استان مرکزی نیز در شماره ۴۰ خود به لزوم رونق اقتصادی و اولویت گذاری آن در برنامه های دولت پرداخته است.

در این مطلب آمده است :رکود اقتصادی در شرایط تحریم و میراث داری مشکلات اقتصادی دولت پیشین به صورت عملی توان رونق ااقتصادی و بالندگی تولید ثروت و اشتغال را از کشور گرفته و امید است در سایه لایحه دولت که به مجلس تقدیم شده نهضتی فراگیر در همه بخشها و لایه های کشور ایجاد شود تا جبران نواقص و اصلاح ضعفها صورت پذیرد.

بهره برداری از ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی، آغاز بازسازی بقاع متبرکه شهرستان خمین، امضای تفاهم همکاری میراث فرهنگی و محیط زیست در راهبردهای رونق گردشگری و بهبود مسایل زیست محیطی از موضوعات این شماره ماهک است.

۵۴ نشریه محلی در استان مرکزی مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ و نشر دارند و هم اینک ۴۱ نشریه فعال است.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. دی ۱۱, ۱۳۹۳

    […] روزنامه عطر یاس و پروژه ۵۵ متری کلانشهر اراک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.