اسقرار ۱۲ تیم استهلال استان مرکزی برای رصد هلال ماه محرم

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ۱۲ تیم استهلال ظهر امروز، ۲۱ مهر مقارن با بیست‌ونهم ماه ذی‌الحجه برای رؤیت هلال ماه محرم الحرام به ارتفاعات استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات استان در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به اینکه محرم اولین ماه قمری است و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست؛ لذا تیم‌های مجرب استهلال از امروز به مناطق در نظر گرفته جهت رؤیت هلال این ماه اعزام می‌شوند.

وی از فعالیت تیم‌های اعزامی استان به منظور استهلال هلال ماه‌های حساس نظیر محرم، رمضان و شوال تقدیر کرد و گفت: مجموعه ستاد استهلال استان در راستای رفع انتظارات مقام معظم رهبری در طول سال گام‌های مؤثری برداشته و همواره مورد تأیید رهبری بوده است.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور اظهار کرد: با توجه به حساسیت بالای رصد هلال ماه محرم تیم‌های اعزامی به آخرین امکانات و تجهیزات لازم تجیهز شده و از کارشناسان، اساتید دانشگاهی و رصدگر کمکی بهره گرفته می‌شود.

وی از تأمین تدارکات لازم، نیروی پشتیبانی، و سایت ایاب و ذهاب به منظور رفاه حال گروه‌های رصدی خبر داد و گفت: تمامی ۱۲ گروه رصد کننده از امروز، ۲۱ مهر به ارتفاعات مناطق اراک، کمیجان، ساوه، زرندیه، خمین و محلات اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام حاجی‌پوربا ابراز خرسندی از این مهم که ستاد استهلال استان زبده‌ترین نیروهای متخصص و علمی را در اختیار دارد، تصریح کرد: وجود امکاناتی به روز در کنارنیروهای انسانی متعهد و متخصص ستاد استهلال استان را به یکی از بهترین ستادها در کشور به ویژه مورد تأیید رهبری تبدیل کرده است.

احتمال رؤیت هلال برای امشب ضعیف است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی در پایان تصریح کرد: احتمال رؤیت هلال ماه محرم برای امشب بسیار ضعیف است و طبق برآوردهای انجام شده توسط تیم‌های رصدی استان به احتمال قوی پنج‌شنبه، ۲۳ مهر اولین روز ماه محرم است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.