طرح توزیع سطل‌های جمع‌آوری کاغذ در ادارات اراک کلید خورد

به گزارش مرکزی دیلی، محمد حسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اجرای این طرح را در راستای آموزش و ترغیب کارمندان ارگان‌ها و ادارات شهر اراک به تفکیک پسماند عنوان کرد و اظهار داشت: مسئله مهم در این میان فرهنگ جدا سازی از مبدا و توجه به این نکته در میان عموم است که کاغذ زباله نیست.

وی تصریح کرد: باور اینکه ارزش کاغذهای باطله و استفاده شده برابر با کاغذهای استفاده نشده است، هنوز در جامعه رونق چندانی ندارد و شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این امر عدم آگاهی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: اگر چه اختصاص سطل‌های مخصوص پسماندهای کاغذی و یا استقرار چند ایستگاه جمع‌آوری پسماندهای تفکیک شده در سطح شهر می‌تواند تا حدی موثر باشد، اما مسئله آموزش شهروندان در راستای تفکیک پسماند بسیار مهم‌تر است که سازمان مدیریت پسماند نیز تاکنون طرح‌ها و کارگاه‌های آموزشی زیادی را با موضوع تفکیک از مبدا پسماند و اینکه «کاغذ زباله نیست» را برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن اهمیت تفکیک پسماند از ابتدای سال تاکنون اقدام به توزیع و نصب بیش از ۱۵۰ عدد سطل مخصوص جمع‌آوری کاغذهای باطله در شهرداری، سازمان‌های تابعه و بسیاری دیگر از ادارات شهر کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به اهمیت کاغذ به عنوان سرمایه‌ای کلان، بیان کرد: با افزایش استفاده از کاغذ به ویژه در مدارس و ادارات نیاز به بازیافت آن به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند بیش از پیش احساس می‌شود و در این بین شهروندان می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

ساده‌‌وند خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان‌های موجود در سطح شهر اراک می‌توانند برای دریافت سطل‌های مخصوص جمع‌آوری کاغذ درخواست خود را به صورت مکتوب از طریق فکس به شماره ۳۳۱۳۵۷۱۰ داخلی۱۲ ارسال کنند.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930319000211#sthash.CoaQYblZ.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.