ضرورت تسهیل در ارائه مجوزهای قانونی برای توسعه اکتشاف

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، ظهر دوشنبه، در نشست شورای حل اختلاف معادن استان مرکزی، با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید هماهنگی و تعامل لازم را در خصوص تسهیل ارائه مجوزهای قانونی و اکتشاف با رعایت موازین لازم ایجاد کنند، گفت: این مهم سبب پیشرفت فعالیت های استان مرکزی در بخش های مختلف می شود.

وی با اشاره به فعالیت های معدنی که از مزیت های شاخص و بالقوه استان است، افزود:  باید با ارائه مشوق های اقتصادی متعدد در باروری و رونق فعالیت های معدنی زمینه سازی کنیم.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه باید نسبت به فعالیت معادن حساس تر باشند، اضافه کرد: ارائه مشوق های اقتصادی و تلاش برای هدفدار کردن اکتشافات معدنی به منظور بهره وری مطلوب از اولویت هایی است.

مقیمی با تاکید بر اینکه توسعه هر بخش اقتصادی از جمله معدن بر اساس تکالیف برنامه پنجم توسعه منوط به حفظ منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست است، گفت: دستگاه های اجرایی باید در صدور مجوزهای اکتشاف و بهره برداری این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به دلیل ظرفیت های معدنی و واحدهای فعال و بهره ور معدنی از استان های شاخص کشور است، اظهار کرد: استان مرکزی جایگاه ویژه ای در تامین نیازهای داخل به خصوص سنگ های تزیینی و ساختمانی دارد.

وی تصریح کرد: نظام مهندسی معدن استان مرکزی با بررسی درخواست های اکتشاف و بازبینی مجدد در توجیه اقتصادی، از صدور مجوزهای بدون پشتوانه کارشناسی که موجب اتلاف سرمایه های پایه معدنی می شود، جلوگیری کنند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.