نقش مهم کانون‌های فرهنگی مساجد در پیوند اعتقادات مذهبی مردم اقتصاد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری عصر امروز در نشست فصلی با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان زرندیه اظهار داشت: لازمه اقتصاد مقاومتی اطلاع رسانی و آموزش مردم است که مهم‌ترین نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این حوزه اطلاع رسانی و آموزش به مردم است.

وی تصریح کرد: مسجد یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی با حیطه وسیع فعالیت است، فعالیت در مساجد نباید تنها در حوزه برنامه‌های مذهبی و دینی خلاصه شود و از آنجا که امروز که نیاز کشور بحث اقتصاد مقاومتی است، این مسئله می‌تواند یکی از اولویت‌های فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه مساجد بهترین مکان و ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی است، خاطر نشان ساخت: مسجد بهترین سنگر برای مقابله با ترفندها و توطئه‌های دشمنان انقلاب و اسلام است و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید بکوشند از این مکان مقدس برای احیای دین اسلام و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نهایت بهره را ببرند.

ذوالفقاری گفت: مساجد مراکز قدرت نرم نظام هستند و امروز دشمنان نظام در جبهه  جنگ نرم تلاش می‌کنند که مراکز قدرت نرم را مورد هجمه قرار دهند.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در راستای خنثی ‌سازی توطئه‌های نرم دشمنان تلاش کرده و در این زمینه پرچم‌دار باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی در ادامه از صدور ۲۶ مجوز ایجاد کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۶ کانون راه‌اندازی و ۱۰ کانون تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر ۲۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان راه‌اندازی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.