بازدید ۸۰۸ هزار گردشگر از استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۸۰۸ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از مراکز تاریخی، تفریحی و طبیعی استان مرکزی در ایام تعطیلات بازدید کردند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، سیدمحمد حسینی افزود: ۵۳۶ هزار و ۴۰۱ نفر از این تعداد گردشگر در استان مرکزی اقامت کردند و حدود ۲۳ هزار نفر در هتل و مسافرخانه های استان اسکان داشته اند.
وی اظهار کرد: ۲۵ هزار نفر نیز در مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان مرکزی اقامت کردند و باقی گردشگران در کمپ های موقت و چادر اسکان داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تردد بیش از ۱۳ میلیون و۲۰۰ هزار خودرو از مبادی ارتباطی استان در نوروز ۹۷ ثبت شده که در همسنجی با سال گذشته، هفت و هشت دهم درصد رشد داشته است.
حسینی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال، ۱۱ هزار و ۹۸ نفر از موزه های استان مرکزی بازدید کردند که نسبت به سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: ۱۶۹ بازدید مشترک از مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت توسط بازرسان این اداره کل انجام شد که این مهم موجب بالاتر رفتن کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی گردشگران شد به گونه ای که در طول ایام نوروز ۹۷ هیچ شکایتی در خصوص خدمات گردشگری استان به ثبت نرسیده است.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.