تاکید دکتر کریمی بر ضرورت توجه ویژه به محورهای مواصلاتی استان مرکزی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت ممتاز استان برای ترانزیت و عبور خودروها نشان از آن دارد که باید کار بیشتری در امر بهبود وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام گیرد و از طرفی باید اقدامات بیشتری در جهت بهسازی جاده‌ها و بهبود و ساماندهی تجهیزات نصب شده در محورها اجرایی شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت ممتاز استان برای ترانزیت و عبور خودروها نشان از آن دارد که باید کار بیشتری در امر بهبود وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام گیرد و از طرفی باید اقدامات بیشتری در جهت بهسازی جاده‌ها و بهبود و ساماندهی تجهیزات نصب شده در محورها اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در بازدید نوروزی خود از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بواسطه اقدامات انجام شده خوشبختانه شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در استان هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه تصادفات جاده‌ای در استان کاهش ۶ درصدی و در حوزه تلفات کاهش ۴۵ درصدی حاصل شده است، گفت: در مجموع به نظر می‌رسد که عملکرد نوروزی استان در این حوزه قابل قبول است و ادارات و سازمان های مرتبط در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی موفق عمل کرده‌اند.

کریمی تصریح کرد: خدمات این ادارات باعث افزایش سطح رضایتمندی و کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای شده است و البته با توجه به اینکه بخشی از سفرها هنوز تا پایان هفته ادامه دارد امید است گزارش مناسبی را دریافت کنیم.

وی در خصوص وضعیت محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: براساس گزارش اداره کل راهداری ۲۶ دوربین پایش تخلفات و ۲۳ دوربین برای پایش تردد و ترافیک جاده‌ای در استان وجود دارد که ظرفیتی خوب، اما ناکافی است و خوشبختانه نصب ۳۶ دوربین دیگر در سطح محورها و جاده‌های استان مرکزی در سال جاری انجام خواهد شد که قطعا افزایش این دوربین‌ها باعث کاهش سرعت و تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با تاکید بر اینکه افزایش تعداد دوربین‌های کنترل سرعت و تردد و تخلف و مکانیزه بودن پایش‌های جاده‌ای کاهش حوادث و سهولت در خدمات‌رسانی بواسطه این دوربین‌ها را میسر می‌کند و باید توجه ویژه‌ای به این مهم شود، افزود: مجموع ترافیک عبوری استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و استان مرکزی جزو استان‌های اول کشور در امر تردد و حجم عبور خودروهاست که این امر خود فعالیت ادارات مرتبط را دوچندان می‌کند.

وی افزود: موقعیت ممتاز استان برای ترانزیت و عبور خودروها نشان از آن دارد که باید کار بیشتری در امر بهبود وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام گیرد و از طرفی باید اقدامات بیشتری در جهت بهسازی جاده‌ها و بهبود و ساماندهی تجهیزات نصب شده در محورها اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، کریمی امروز از اورژانس استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی اراک، فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس راه استان، صداوسیما، راه آهن استان مرکزی و شهرداری اراک نیز بازدید کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.