نامه امیر: پس از چندسال رکود؛ هنرهای تجسمی در اراک سامان می یابد؟

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، دراین مطلب آمده است: این روزها هنرمندان اراکی با انتصاب مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تا حدود زیادی دل نگرانی هایشان کم شده است. اما هنوز انتخابات هیات امنای انجمن هنرهای تجسمی که می توانست از اتفاقات خوبی باشد که در این حوزه رخ می دهد، محقق نشده است.

حدود چهار سال است که وضعیت فعالیت انجمن هنرهای تجسمی اراک حالتی نیمه فعال دارد. یکی از مشکلاتی که منجر به رکود فعالیت های انجمن های هنرهای تجسمی می شود، وجود گرایش های مختلف تجسمی و به تبع آن نظرات متفاوت هنرمندان درباره چگونگی فعالیت ها بوده که این پراکندگی آرا منجر به رکود فعالیت انجمن ها نیز می شود.

‘استان مرکزی از پیرترین استان های کشور است، پارازیت سرطان زاست و باید حذف شود و فرصت یک هفتگی استاندار مرکزی به بانک هابرای معرفی طرح های اشتغال به صندوق توسعه ملی و ‘آشفته بازار تبلیغات شهری در اراک’ از دیگر عنوان های هفته نامه ‘نامه امیر’ استان مرکزی است.

هفته نامه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ‘نامه امیر’ استان مرکزی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ‘ابوالفضل نیک عهد’ منتشر می شود.

*** هفته نامه مهتاب استان مرکزی نیز در شماره ۳۷۲ با عنوان ۶۰ درصد منابع بانک های خصوصی درخارج از استان هزینه می شود، به نقل از ‘محمدحسین مقیمی’ استانداراستان مرکزی نوشته است: از آنجا که این بانک ها در استان فعالیت دارند و از امکانات این استان بهره مند هستند باید منابع خودشان را برای ایجاد اشتغال جدید در استان هزینه کنند.

‘برخورد قانونی با طراحان، سازندگان و نصابان آسانسورهای بی کیفیت، مصرف سرانه مرغ و تخم مرغ در خانواده های ایرانی کاهش یافته است و ۷۰ درصد جرایم کشور ناشی از اعتیاد است’ از عنوان های هفته نامه مهتاب استان مرکزی است.

هفته نامه مهتاب استان مرکزی با مشی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به مدیر مسوولی و صاحب امتیازی ‘علی محمدی’ منتشر می شود.

*** هفته نامه صور استان مرکزی نیز در شماره ۱۸۳، با عنوان ‘دفاع مقدس، بارزترین نقطه عطف تاریخ حماسی، سیاسی و مذهبی ایران اسلامی است’، به نقل از ‘محمدحسین مقیمی’ استانداراستان مرکزی نوشته است: با اشاره به مسوولیتی که امروز بر دوش مردم و مسوولان قرار دارد، تکلیف دیروز مردم ایران لبیک به ندای امام خمینی (ره) و حفاظت از کشور و حضور در جبهه ها بود و امروز با توجه به ندای مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت های مهم قشرهای مختلف مردم است.

‘اولین همایش اکوتوریسم غارها، یک سوم مدارس کشور استانداردهای لازم را ندارند و ناجا نماد امنیت برای جامعه’ دیگر عنوان های این نشریه است.

هفته نامه ‘صور’ استان مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ‘عبدالحمید اکبرآبادی’ منتشر می شود.

*** روزنامه عطر یاس استان مرکزی در شماره ۵۲۱ در گزارشی با عنوان سرمایه گذاران، تاوان گندکاری سازمان ها را می دهند، وضعیت ساخت مسکن را از مرحله اقدام برای دریافت پروانه ساخت تا مرحله پایان کار و اتمام پروژه را مورد بررسی قرار داده است.

‘سروش جاپلقیان’ نگارنده این گزارش به نقل از رییس انجمن انبوه سازان استان مرکزی نوشته است: در حالی که گرفتن پروانه ساخت در تهران و یا شهرهای دیگر نهایتا شش ماه زمان می برد، در اراک بین یک تا دو سال زمان سوزی را به بارمی آورد.

‘ساکنان هشت روستا : آقای استاندار، حدود ۳۰۰۰ نفر آب شرب ندارند، استان مرکزی فاقد زیرساخت صادرات تخم مرغ است، پیشرفت ورزش استان در نتیجه حمایت های همه جانبه مادی و معنوی مسوولان و صنایع حاصل می شود و آمارها در حوزه اجتماعی هشداردهنده است’ دیگر عنوان های روزنامه عطر یاس استان مرکزی است.

روزنامه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی عطر یاس به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ‘داود باقری’ منتشر می شود.

هم اینک ۵۴ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۲نشریه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.