تشکیل نشست بررسی وضعیت آلایندگی چاه شماره هفت پتروشیمی شازند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، امیر انصاری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت آلایندگی چاه شماره هفت پتروشیمی شازند در سالن اجتماعات دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: از جمله مهمترین این آلودگیها، آلاینده‌های نفتی است که نمونه بارز آن بحران آلودگی نفتی روستاها و مناطق اطراف پالایشگاهها ومراکز پتروشیمی است.

وی افزود: به سبب وجود تاسیسات پالایشی و پتروشیمی، مخازن متعدد نگهداری نفت خام، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، خطوط لوله و نیروگاه در منطقه شازند اراک احتمال نشت مواد آلاینده از مخازن و لوله ها به محیط زیست و از جمله آبهای زیرزمینی در این قطب صنعتی وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در آلودگی آب چاه شماره ۷ پتروشیمی شازند چند بخش شامل شرکت پخش، خطوط، مخازن، شرکت صنایع پتروشیمی شازند وشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مقصر هستند.

انصاری با اشاره به آلودگی های صنعتی در شازند گفت: صنایع بزرگ در منطقه شازند از آب های زیر زمینی استفاده کرده که در فرآیند تولید و انبار فرآورده‌های نفتی، بر اثر تخلیه پسابها و نشت مواد آلاینده این مراکز، منابع آب، خاک و هوای منطقه دچار تغییرات زیادی شده است.

وی افزود: آلودگی چاه شماره هفت سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در ۸ ماه مسکوت ماند و سال ۱۳۸۹ با همکاری پتروشیمی، شرکت آب منطقه ای و محیط زیست، اقدامات جدی در این باره انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در سالهای اخیر با پیگیری ها، مکاتبات و نشست های متعدد به دنبال شناسایی منبع اصلی آلایندگی چاه یاد شده هستیم.

انصاری با هشدار نسبت به بی توجهی به آلایندگی ها گفت: عدم توجه به پیامدهای زیست محیطی آلایندگی صنایع بر تولیدات کشاورزی مناطق اطراف، صدمات جبران ناپذیری بر سلامت شهروندان ایجاد می کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.