برگزاری چهلمین سالگرد تاسیس انتقال خون در اراک

به گزارش مرکزی دیلی  به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، فاطمه سادات مهدویانی در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد تاسیس انتقال خون با اشاره به اینکه گروه سنی اهداکنندگان خون در کشور را ۳۰ تا ۶۰ سال است اظهار کرد: با توجه به اینکه اهدا کنندگان خون در کشور با محدودیت سنی مواجه هستند با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این مراسم باید این عمل را در بین جوانان نهادینه کرد.

وی افزود: زمان مناسب برای اهدای خون افراد را هر سه ماه یکبار است که بعد از اهدای خون دو ماه برای جایگزینی سلول های خونی و یک هم برای جذب نیرو باید به بدن فرصت داده شود.

مهدویانی با اشاره به اهدای خون زنان در کشور گفت: زنان اهدا کننده خون در کشور ۴.۵درصد کل اهدا کنندگان را شامل می شوند.

وی افزود: سال های گذشته و در دوران دفادع مقدس۵۰ درصد اهدا کنندگان خون در کشور را زنان تشکیل می دادند که به سبب ترس از کم خون شدن این رقم کاهش یافته است.

مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون استان مرکزی با اشاره به سهم بانوان در استان مرکزی در بین اهدا کنندگان خون گفت: هفت درصد اهدا کنندگان خون در این استان را زنان تشکیل می دهند.

مهدویانی افزود: قبل از خونگیری تست کم خونی گرفته و به خانم های باردار نیز قرص آهن داده می شود و با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند باید با فرهنگ سازی زمینه حضور آنان را در این امر خدا پسندانه افزایش داد.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: چهلمین سالگرد تاسیس انتقال خون در اراک نهم مرداد امسال با هدف جذب اهدا کننده خون و تعامل بین بخشی با ارگان های دیگر و استفاده از نهادهای مردمی برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.