محرومیتی که تمامی ندارد!

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، بیان کرد: سد کمال صالح با هدف تأمین آب شرب بخش‌هایی از اراک، شازند و شهر هندودر و روستاهای شهرستان شازند و واحدهای صنعتی مستقر در دو راهی شازند طراحی و اجرا شده بود.

افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار بود از مجموع آب سد کمال صالح آب شرب بخش سربند و شهر هندودر و تعدادی از روستاهای مسیر خط انتقال ‌یابد.

وی افزود: متأسفانه بعد از گذشت سه سال از بهره‌برداری از این پروژه هنوز آب شرب کمال صالح به شهر هندودر اختصاص نیافته است.

کارخانه خاطرنشان ساخت: از اینکه مشکل تأمین آب شرب کلانشهر اراک از سد کمال صالح رفع شده واقعا خوشحال هستیم اما، چرا نباید سهم بخش سربند و شهر هندودر از این طرح بزرگ ملی داده شود.

وی با اشاره به اینکه محرومیت بخش سربند و شهر هندودر تمامی ندارد بیان کرد: متأسفانه طی چند ساله اخیر به دلیل خشکسالی‌های متوالی جمعیت روستاهای این بخش در حال تخلیه است و تعدادی از آنها نیز بطور کلی از جمعیت تخلیه شده است.

وی ادامه داد: جمعیت این بخش در سه دهه گذشته از حدود ۵۰ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: متأسفانه به واسطه خشکسالی نرخ بیکاری در بخش سربند افزایش یافته است و باعث شده آسیب‌های اجتماعی در بخش زیاد شود.

رئیس شورای اسلامی هندودر ادامه داد: امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی به ویژه استاندار مرکزی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای و سایر مسئولان استانی سهم آب بخش سربند و شهر هندودر از این طرح ملی داده شود تا شاهد عمران و آبادانی در این بخش باشیم.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.