تاکید معاون فرهنگی ارشاد استان به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی قاسمی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از مدیریت مطلوب حاکم بر فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال از نظر مدیریتی، فضای حاکم بر نمایشگاه و ارائه کتب و محصولات فرهنگی با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار شد.

معرفی استان مرکزی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

وی با اشاره به ۱۵ اردیبهشت‌‌ روز معرفی استان مرکزی در نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: در طول مدت برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هدف استان‌شناسی بازدیدکنندگان هر روز به معرفی یکی از استان‌های کشور اختصاص یافت که پانزدهم اردیبهشت‌ به نام روز معرفی استان مرکزی اختصاص داشت.

قاسمی اظهار کرد: طی این روز مراسمی با حضور مسئولان استانی در یکی از سالن‌های جنبی نمایشگاه برگزار شد که در آن به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های فرهنگی ـ هنری استان در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، مفاخر و … پرداخته شد و جاذبه‌ها و مفاخر استان در این روز معرفی شدند.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان‌ ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در معرفی جاذبه‌های گردشی و حوزه مفاخر استان در این نمایشگاه خوب درخشید و توانست به‌خوبی در جهت معرفی استان وارد عرصه شود.

استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

وی با اشاره به میزان استقبال عموم مردم از نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: استقبال عموم از این نمایشگاه بسیار خوب بود؛ اما متأسفانه میزان خرید کتاب و محصولات فرهنگی عموم مردم چندان رضایت‌بخش نبود که شاید بتوان یکی از عمده‌ترین علل این مهم را افزایش هزینه‌های بالای کتاب عنوان کرد.

حضور ناشران معتبر قرآنی در نمایشگاه

قاسمی بیان کرد: ارائه کتب قرآنی به‌ویژه در حوزه فضای مجازی در نمایشگاه کتاب بسیار پررنگ و با مطلوبیت خاصی صورت گرفته بود و قرآن شریف نیز با شکل‌های مختلف و کیفیت متنوعی در غرفه‌های نمایشگاه ارائه شده بود و حضور ناشران معتبر قرآنی در آن به‌خوبی دلالت بر این مهم داشت.

وی اضافه کرد: استقبال عموم مردم نیز از این غرفه‌ها بسیار چشمگیر بود و بیشتر مخاطبان آن را دانشجویان، اساتید و طلاب علوم دینی تشکیل می‌دادند و اگر در سال‌های آینده تخصصی‌تر به این مهم پرداخته شود؛ قطعاً استقبال هم بیشتر است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی؛ مهم‌ترین راهبرد برنامه‌های فرهنگی

معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل ارشاد استان در پایان با اشاره به اینکه امروز کتاب‌خوانی و میزان گرایش مردم به مطالعه یکی از شاخص‌های مهم توسعه به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه ‌بین افراد جامعه مهم‌ترین راهبرد در برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی است و باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه‌ای از سوی مردم و مسئولان صورت گیرد.

یادآور می‌شود، بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دهم تا ۲۰ اردیبهشت‌ در مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) جهت بازدید عموم مردم دایر بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.