دولت هرچه سریع‌تر برای خروج از مشکلات اقتصادی لایحه‌ای را تقدیم مجلس کند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با طرح این سوال که چرا فقط خودروسازان؟ اظهار کرد: امروز کارخانجات بزرگی همچون واگن پارس، آونگان، هپکو، کمباین‌سازی و دیگر صنایع بزرگ استان مرکزی به دلیل بی‌توجهی مسئولان روز به روز با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شوند که نیاز است مسئولان برای حل این چالش‌ها چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط رکود اقتصادی عدم توجه دولت به تولیدکنندگان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان ارشد این استان تمام وقت خود را معطوف سرکشی و دید و بازدید و برگزاری جلساتی کرده‌اند که هیچ خروجی برای حل مشکلات نداشته و تنها موجب هدررفت وقت و هزینه‌ها می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم حل مشکلات صنایع و کارخانجات در آینده این استان را با معضلات بسیاری مواجه خواهد کرد، ادامه داد: تعطیلی بیش از حد کارخانجات کوچک و بزرگ و تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی و صنعتی تهدیدی جدی برای آینده این استان است، این در حالی است که دولت مدعی است مشکلات واحدهای صنعتی و صنایع را حل کرده است.

آصفری با تاکید بر اینکه در دولت اراده‌ای برای حل معضلات صنایع وجود ندارد، بیان کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به حل و فضل چالش‌های پیش روی بخش صنعت استان برنامه‌ریزی کرده و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

وی خاطر نشان کرد: به جرأت می‌توان گفت مسائل و مشکلات اکثر واحدهای صنعتی با اندکی برنامه‌ریزی، تدبیر و مدیریت قابل حل و برطرف شدن است، اما عزم و اراده‌ای برای حل آنها در بین مسئولان وجود ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری واحدهای صنعتی به بخش خصوصی مشکلات این واحدها را دو چندان کرده است، افزود: متاسفانه در برخی از این واحدها مدیران با فشار وارد کردن به کارگران دنبال رانت‌خواری و سوء استفاده هستند، اما در واحدهایی که واقعا علاقمند به کار و تولید هستند، دولت باید به دنبال چاره‌اندیشی باشد.

آصفری در ادامه با اشاره به پرداخت وام خودرو به صنایع ایران خودرو و سایپا گفت: اجرای این طرح یک کار مقطعی بود که با اجرایی شدن آن یک‌صد هزار خودرو به فروش رسید، اما سوال اینجا است آیا با پرداخت این تسهیلات تمام مشکلات خودروسازان حل و فصل می‌شود؟

وی اظهار کرد: صنایعی در کشور و به ویژه استان مرکزی وجود دارند که حل مشکلات تولید در این واحدها به اندک تسهیلاتی وابسته است و با پرداخت تسهیلات به این واحدها می‌توان شاهد رونق و شکوفایی آنها بود، چرا دولت به این واحدها بی‌توجه است و برنامه‌ای برای حل مشکلات آنها ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی صحبت از ورزش و فوتبال به میان می‌آید، تمام توجهات معطوف باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و هنگامی که صحبت از صنعت می‌شود، صنعت ایران خودرو و سایپا در مرکز توجهات قرار می‌گیرند، تصریح کرد: به راستی مگر دیگر صنایع متعلق به این آب و خاک نیستند، چرا دولت برای حل مشکلات دیگر صنایع که یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن هستند، برنامه‌ای ندارد.

آصفری با گلایه شدید از این بی‌توجهی دولت افزود: استمرار این وضعیت در بخش صنعت به شدت نگران کننده است، در شرایط رکود اقتصادی عدم توجه دولت به تولید کنندگان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اخذ مالیات از کارخانجات صنعتی بیان کرد: اخذ مالیات بی‌رویه در این شرایط فشار مضاعفی بر دوش تولیدکنندگان وارد می‌کند، در زمان تحریم و رکود اقتصادی سیاست اقتصادی حکم می‌کند دولت فشارها را کم کرده و اجازه ندهد تولیدکنندگان در زیر فشارها نابود شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دولت از کارخانجاتی مالیات می‌گیرد که این واحدها به دلیل رکود اقتصادی، عدم تولید و نبود نقدینگی مجبور به اخراج کارگران خود شده‌اند.

آصفری با تاکید بر اینکه با شعار دادن و دیگران را محکوم کردن نمی‌توان مشکلات کشور را حل و فصل کرد، تاکید کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر برای خروج از مشکلات اقتصاد و صنعت کشور لایحه‌ای را تدوین و تقدیم مجلس کند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.