خالی بودن جای کارگروه تخصصی توسعه‌ی روستایی در استان‌ها

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی در همای مشترک اعضای شوراها، دهیاران و بخشداران استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم برگزار شد افزود: در استان مرکزی تعداد ۷۸۱ شورای اسلامی روستا با ۲۴۲۱ نفر عضو، ۲۳ شورای بخش و ۷۵۲ دهیار امور مربوط با روستاها را در چارچوب وظایف تعیین شده رصد و پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور اجرای پروژه‌های درآمدزا و اشتغال پایدار برابر هماهنگی‌ها و سیاست‌های استانی حداقل ۲۰ درصد اعتبارات ناشی از ارزش افزوده برای سرمایه‌گذ‌اری و اجرای پروژه‌های درآمدزا اختصاص یافته است.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است فرصت مغتنمی در جهت تغییرات ساختاری مورد نیاز و نهادسازی با رویکرد روان‌سازی، تقویت روحیه جهادی و هم سو کردن تمامی امکانات برای تحقق توسعه پایدار و همه‌جانبه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اجرایی پروژه‌های عمرانی و ارایه خدمات زیربنایی بدون در نظر گرفتن اقتصاد روستایی و ایجاد اشتغال پایدار چندان تأثیری بر انگیزه ماندگاری جمعیت و از آن مهمتر مهاجرت معکوس شهر به روستا را نخواهد داشت.

وی افزود: تحقق این مهم در گرو تدوین ساز و کار مشخص و دستورالعمل‌هایی با تعیین وظایف دستگاه‌های ذیربط است تا ضمن جلوگیری از موازی‌کاری بتواند با هم‌افزایی در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری روستایی اقدام کنند.

زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: توجه بیشتر به فناوری اطلاعات، فضاهای مجازی و گسترش امکانات اینترنتی در روستاها با رویکرد ایجاد روستاها و دهیاری‌های الکترونیک بسیار مهم و قابل توجه است.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌ها و اتاق فکرهای تخصصی به منظور طرح و بررسی کارشناسی مسایل مبتلابه امور روستایی و دهیاری‌ها و تعیین راهکارهای عملی در سطح کشور در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.