انتقال حساب صنایع بزرگ به استان مرکزی رکن مهم اصلاحات اقتصادی است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمحمدرضا عاشوریˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتقال حساب شرکت های صنعتی استان مرکزی موجب شتاب درتوسعه منطقه و اصلاح ساختاری نظام مالی و پولی استان می شود.

وی توضیح داد: استقرار دفاتر فروش و حسابهای بانکی تعداد زیادی از واحدهای مادر تخصصی و تولیدی بزرگ در استانهای دیگر موجب شده که چرخش مالی استان مرکزی از مزایای فعالیتهای آنها محروم بماند.

عاشوری توضیح داد: هم اینک حدود دو هزار و ۹۰۰ شرکت تولیدی و صنعتی در استان مرکزی فعال هستند که در صورت انتقال حسابهای مالی آنها به داخل استان حجم بالایی از نقدینگی در اختیار تصمیم سازان حوزه اشتغال و سرمایه گذاری استان قرار گرفته و چرخه اقتصادی با شتاب بیشتری به حرکت درمی آید.

معاون برنامه ریزی استانداری استان مرکزی اضافه کرد: همکاری صاحبان تولید و صنعت برای انتقال حسابهای مالی به بانکهای استان بستر تقویت توازن در منابع و مصارف استانی را فراهم کرده و در رفاه اجتماعی و بهبود مبلمان شهری و خدمات مختلف اثرگذار است.

عاشوری عنوان کرد: استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور باید در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نام گرفته در بحث اصلاحات نظام بانکی و سیاستهای پولی و مالی پیشرو باشد و الگوی موفقی را در انتقال حسابهای بانکی صنایع و هدفگذاری موثر آن در عمران و پیشرفت منظقه طراحی کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنایع کشور است که

از مجموع دو هزار و ۹۰۴ واحد تولیدی و صنعتی آن ۳۱ و چهار دهم درصد صنایع فلزی، ۲۴ و دو دهم درصد کانی غیر فلزی، ۲۲ و سه دهم درصد شیمیایی، شش و ۹ دهم درصد نساجی و مابقی در سایر رشته ها است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.