برگزاری جلسه بررسی مشکلات شرکت های تعاونی روستایی خمین

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، محمد همتی در جلسه بررسی مشکلات شرکت های تعاونی روستایی خمین اظهار داشت: در سطح استان مرکزی انبار ذخیره گندم مکانیزه و فلزی وجود ندارد و انبارها همه قدیمی و فرسوده هستند.
وی ادامه داد: سردخانه، انبار، فرآوری محصولات و محل عرضه نیاز هر شرکت تعاونی است که بتواند فعالیت خود را توسعه دهد و این زیر ساخت ها در سطح استان مرکزی ضعیف است.
مدیر کل تعاون روستایی استان مرکزی اظهار داشت: شرکت های تعاونی نباید دغدغه انبار، سردخانه، فراوری و حتی عرضه محصول را داشته باشند.
همتی بیان کرد: تعداد ۱۰۰ تشکل روستایی و ۲۰۰ تعاونی روستایی در بخش های خدماتی، تولیدی، کشاورزی و دامداری در سطح استان مرکزی وجود دارد که برخی از این تعاونی ها به دلیل نبود زیر ساخت های لازم غیر فعال، فاقد سوددهی و یا نیمه فعال هستند.
وی ابراز داشت: شرکت های تعاونی هایی روستایی موتور محرکه تولیدات کشاورزی هستند که بایستی تقویت شوند تا کارآیی آنها بیشتر شود.
مدیر کل تعاون روستایی استان مرکزی اضافه کرد: تشکل های روستایی بایستی تخصصی شوند تا صادر کننده محصولاتی نظیر لوبیا، عسل، کشمش و گل وگیاه با برند ویژه شوند و نقش واسطه ها کمرنگ و سود بیشتری نصیب تولید کننده شود.

مسئول نظام صنفی کشاورزان استان مرکزی نیز گفت: مسئولان تعاونی‌های روستایی نداشتن بیمه اعضای این تعاونی‌ها و کمبود نقدینگی این نهادها که باعث بروز مشکلات است، را از مهمترین دغدغه‌ ها عنوان کرد.

مرادی در مورد بیمه روستاییان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمه شدن اعضای نظام صنفی کشاورزان در سال گذشته به تصویب رسیده اما تا کنون فقط در چند شهر استان اجرایی شده و شهرستان خمین از دسته شهرستان هایی است که این امر محقق نشده است.

وی افزود: در همین راستا مقرر شده که اعضای این صنف که با تایید جهاد کشاورزی پروانه فعالیت از این نهاد را دارند می‌توانند بیمه شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.