برگزاری مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع تجاری اداری و پارکینگ طبقاتی الماس غرب

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی – مهدی زندیه وکیلی در مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع تجاری اداری و پارکینگ طبقاتی الماس غرب که با مشارکت شهرداری و شرکت تعاونی پیشگامان توسعه ساختمان و مسکن استان مرکزی انجام خواهد شد گفت: تشکیل شورای سرمایه‌گذاری شهرداری گام مؤثری در تعامل با سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌ها بوده است.

وی ضمن اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی بیان کرد: در این شرایط برای اجرای برخی پروژه‌های ضروری حضور سرمایه‌گذار اهمیت بیشتری می‌یابد.

معاون امور عمرانی استانداری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی نقش مهمی در اجرای پروژه‌های استان داشته‌اند افزود: سرمایه‌گذاران داخلی بیشتر می‌توانند در این حوزه مؤثر باشند و نمونه بارز این امر پروژه‌الماس غرب، شهرک خودرو و… است.

زندیه وکیلی با بیان اینکه پروژه الماس غرب بیش از یک سال کار دفتری داشته افزود: شهرداری نسبت به دوره‌های قبل عملکرد مطلوب‌تری دارد، در دوره‌های قبل ما شاهد تخلفات شهرداری و سوق دادن مردم به سمت انجام تخلفات و بعد از آن جریمه مردم و کسب درآمد بودیم که خوشبختانه این گونه تخلفات به حداقل رسیده و شهرداری از طریق جذب سرمایه‌گذار پروژه‌های مطلوبی را اجرا کرده و در دست اجرا دارد.

وی انتخاب میدان انقلاب جهت اجرای پروژه الماس غرب را مناسب دانست و در این خصوص تصریح کرد: این مکان به دلیل نزدیکی به شهرک حضرت ابوالفضل(ع) و باخلج و نیز دسترسی از طریق کمربندی غربی و شرقی مکان مناسبی برای این پروژه است که می‌تواند از سفرهای درون شهری به سمت مرکز شهر که با هدف خرید شهروندان انجام می‌شود، بکاهد.

به گزارش ایسنا، رییس شورای کلانشهر اراک نیز در این مراسم این پروژه را به دلیل در نظر گرفتن امکانات در حاشیه شهر مناسب دانست و گفت: این اقدام با هدف تمرکز زدایی از مرکز شهر و در دسترس بودن امکانات مورد نیاز شهروندان در نقاط مختلف اراک اجرا شده است.

غلامرضا تاج‌آباد ضمن اشاره به وجود معضل بیکاری در جامعه بیان کرد: اجرای اینگونه پروژه‌ها با توجه به ایجاد اشتغال در روند اجرا، برای ایجاد فرصت‌های شغلی هرچند مقطعی مؤثر است.

به گزارش ایسنا، مشاور عالی شهردار اراک نیز در این مراسم به همکاری مؤثر سرمایه‌گذاران از ابتدای دوره سوم فعالیت شورا با شهرداری اشاره کرد و گفت: در دوره چهارم شورا این روند پیشرفت و سرعت مطلوبی داشته و به اجرای پروژه‌های مناسبی انجامیده است.

غلامرضا نوری به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های اراک اشاره و بیان کرد: پارکینگ‌های طبقاتی خرم و ثنا، پروژه آفتاب، ارگ و گلستان بخشی از پروژه‌های اجرا شده در اراک است و پروژه‌های دیگری نیز در دست اجرا داریم.

وی با بیان این نکته که اعتبارات عمرانی وضعیت مناسبی ندارند افزود: استفاده از فرصت سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌ها و کم کردن وابستگی به بودجه کمک مطلوبی به عمران شهر می‌کند.

مشاور عالی شهردار اراک در خصوص پروژه آفتاب تصریح کرد: این پروژه در مساحتی به وسعت ۱۴ هزار متر مربع در نظر گرفته شده و در هفت طبقه شامل پارکینگ در دو طبقه منفی، دو طبقه تجاری و سه طبقه نیز به منظور ایجاد مراکز رفاهی، تفریحی، فرهنگی و خدماتی در زیربنایی ۶۰ هزار متر مربعی احداث خواهد شد.

نوری میزان مشارکت شهرداری در این پروژه را ۴۹ درصد عنوان و بیان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری پروژه ۲۳۰ میلیارد تومان است که با پیش‌بینی صورت گرفته شده ظرف مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از برگزاری همایش کشوری سرمایه‌گذاری در سه ماه آینده در اراک خبر داد و افزود: در این همایش از سرمایه‌گذاران استان و کشور دعوت می‌کنیم تا بتوانیم با معرفی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در استان به اجرای پروژه‌های بیشتری کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، به واسطه این پروژه ۳۵ هزار نفر روز به طور مستقیم اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.