پرداخت ۶۰درصد معوقات نیروی انسانی حوزه سلامت مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسین مقیمی در همایش تجلیل از پرستاران مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک، با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به بخش سلامت بعنوان فرصتی در توسعه این حوزه مهم اظهار کرد: پیش بینی منابع اعتباری ۴۸ هزار میلیارد ریالی بودجه حوزه سلامت فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود و یک بار برای همیشه رشد حوزه سلامت در ابعاد مختلف آن ایجاد شود.

وی افزود: در قانون هدفمندی یارانه‌ها ۸۴ هزارمیلیارد ریال معادل ۱۰ درصد درآمد یارانه‌‌ها مربوط به افزایش حامل‌های انرژی به بخش بهداشت و درمان تعلق می گیرد که تحقق این مهم شکوفایی بزرگی در این حوزه را به دنبال دارد.

مقیمی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی امسال از محل منابع هدفمند کردن یارانه ها و سایر منابع بودجه امکانات رشد بخش سلامت را مهیا کرده اند و تحقق این مهم به مشارکت و برنامه ریزی مناسب و کارآمد، مدیریت خلاقانه و تعهد بالا در حوزه ستادی و صف سلامت نیاز دارد.

استاندار مرکزی به منشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: اساس منشور ابلاغی مقام معظم رهبری و بسته های خدمتی سلامت که در دولت تهیه و به زودی برای اجرا به استانها ابلاغ می شود فرصتی استثنایی برای تقویت همه جانبه حوزه سلامت و خدمات کیفی و تخصصی مناسب به مردم مهیا شده است.

مقیمی افزود: بخش عمده تحقق اهداف دولت در ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی با فعالیتهای هدفمند بدنه سلامت استان محقق می شود و باید در سایه مشارکت متعهدانه و همراهی هدفمند این مهم پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در دومین گام توجه به بخش بهداشت و درمان به نحو کامل شده و از ابتدای اردیبهشت امسال همه افراد جامعه زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند و در سال آینده بخش بهداشت و درمان استان از نظر تجهیزات توسعه یابد تا سبب ارائه خدمات بهتر به مردم شود.

استاندار مرکزی افزود: حوزه درمان تامین اجتماعی در استان مرکزی با عملکرد مناسب و قابلیتهای متعدد توانسته در پاسخگویی به مطالبات سلامت مردم به خوبی در کنار بخش دولت ایفاء نقش کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.