تاسیس ۵۳۱ تعاونی جدید در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ ناصر شیخی ˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کار و کارگر (پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه) افزود: با شکل گیری شرکتهای تعاونی های جدید ۹ هزار و ۵۳ عضو جدید با سرمایه ۹۳ میلیارد تومان در چرخه تعاونی های استان مرکزی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: سال گذشته استان مرکزی به لحاظ نرخ بیکاری در کشور رتبه پنجم را داشتو سیاستهای امسال استان با محوریت سیاستهای دولت تدبیر و امید حمایت از بخش خصوصی ، تسنغالزایی و تولید ثروت است.

او گفت: افزایش یا کاهش نرخ بیکاری به عوامل متعددی از جمله تولید، ایجاد بسترهای کسب و کار و در مجموع میزان بازدهی واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی بستگی دارد.

وی ادامه داد: میزان دستمزد کارگری امسال ۲۵ درصد و حق مسکن ۱۰۰ درصد افزایش یافته که دولت با اجرای این برنامه ها به دنبال کاهش برخی از مشکلات معیشتی قشر کارگر است.

وی اظهار کرد: جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی استان مرکزی ۲۷۹ هزار و ۳۷۸ سرپرست خانوار است که شامل بیمه های اجباری ، اختیاری و مشاغل آزاد است.

شیخی ایجاد تعاونی ها را شاخص توسعه کسب و کار در کشور دانست وافزود: ۲۲۲ تعاونی مسکن مهر با تعهد ساخت ۱۲ هزار و ۴۹۰ واحد مسکونی دراستان تاسیس شده که از این ۱۰ هزار و ۴۹۰ واحد بهره برداری شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هم اینک یک هزار و ۶۱۶تعاونی فعال با ثبت سرمایه ای بالغ بر ۳۹۳ میلیون و ۸۵۴هزار و ۸۰۰ تومان در حال فعالیت هستند.

شیخی اعطای تسهیلات به کارآفرینان و فعالان بخش تولید را از اهداف کلان دولت عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ازمحل بنگاههای زود بازده اقتصادی و ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای ۷۶ طرح اشتغال زا در استان مرکزی اختصاص یافت.

وی گفت: هم اینک یک هزار و ۶۱۶ تعاونی فعال با ثبت سرمایه ای بالغ بر ۳۹۳ میلیون و ۸۵۴هزار و ۸۰۰ تومان در حال فعالیت هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.