آغاز به کار ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مرکزی
به گزارش مرکزی دیلی، ˈسید محسن رحمتیˈ پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ستاد از کمیته های تبلیغات، اطلاع رسانی و آمار، کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری و رسیدگی به شکایات، کمیته هماهنگی بین دستگاه های عضو، کمیته فرهنگسازی و برنامه ریزی سفر و کمیته پشتیبانی و مالی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: اعضای این ستاد متشکل از استانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، دادگستری، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، صدا و سیما و راه و شهرسازی است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مرکزی با بیان اینکه این ستاد با توجه به مصوبه هیات وزیران در زمینه هماهنگی های سفر و ارایه خدمات بهتر سفر به هموطنان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان ها با مسئولیت فرمانداران و عضویت مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان تشکیل شده و برنامه ریزی های خود را آغاز کرده است.
رحمتی برنامه ریزی، ساماندهی، هماهنگی و بهره گیری از توان و امکانات سازمان ها و نهادهای عضو ستاد به ویژه در ایام تعطیلات، ترویج فرهنگ سفر و برنامه ریزی برای توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده و مقاصد جدید گردشگری را از مهمترین وظایف این ستاد عنوان کرد.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیر این ستاد برنامه های لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی تدوین کرده است، ادامه داد: این ستاد می کوشد در ایام نوروز بهترین خدمات را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه دهد.
وی یادآوری کرد: استان مرکزی ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد که ایام نوروز فرصت بسیار مناسبی برای استفاده کردن از این ظرفیت ها است.