خطبه های نماز جمعه دیروز شهر اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: آغاز سال ایرانیان که با نوروز شروع می شود تغییر حال و احوال انسانها را نوید می دهد اما این آیین های کهن نوروزی جای خود را به خرافات و رفتارهای نابهنجار داده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی درخطبه های نماز جمعه اراک افزود: آیین های کهن نوروزی دارای معانی عمیق فرهنگی است که متاسفانه در سال های اخیر با خرافات و رفتارهای نابهنجار درهم آمیخته شده است.

وی با اشاره به چهارشنبه سوزی به جای چهارشنبه سوری اضافه کرد: روح فرهنگ حسینی و علوی باید در آیین های نوروزی ملت ایران طنین انداز شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه صله رحم از دیگر مزیتهای آیین های نوروزی است گفت: در اسلام به دید و بازدید اقوام بسیار سفارش شده است و این تعطیلات فرصتی است تا این سفارش پیامبر (ص) عملی شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر رعایت حرمت حضرت فاطمه (س) در ایام نوروز اظهارداشت: وظیفه مردم ولایتمدار استان با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه، حفظ حرمت و شان این ایام است.

تقوی کلید مصون سازی افراد از منکرات و وسوسه های شیطانی است

وی خاطرنشان کرد: تقوی کلید مصون سازی افراد از منکرات و وسوسه های شیطانی است و همه باید مراقب باشند در ایام نوروز و هر شرایطی در زندگی از تقوای الهی و حرمت نگه داشتن اهل بیت غفلت نکنند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: رعایت نکات ایمنی در رانندگی و حق تقدم پرهیز از آزار و اذیت دیگران وجهه ای از تقوای الهی و لازمه سبک زندگی صحیح اسلامی است.

هرکسی پیمان ببندد تا باعث آزار دیگران نشود

وی از ضمن درخواست از مومنان برای اصلاح نقاط ضعف خود گفت: هرکسی در هر مقام و موقعیتی با خود و خدای خود در آغاز سال جدید پیمان ببندد تا باعث آزار دیگران نشود.

نماینده ولی فقیه در ادامه به روز پرستار اشاره کرد و گفت: نه تنها پرستاران بلکه تمام شیعیان با الگو گرفتن از مقام حضرت زینب ، باید صبر ، حوصله و استقامت خود را افزایش دهند و از این بانو درس عبرت بگیرند.

تسلیت سالگرد ارتحال سید احمد خمینی، بزرگداشت پروین اعتصامی و آیت الله محمدکاظم یزدی از دیگر محورهای نماز جمعه اراک بود.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. جواد گفت:

    سلام، خسته نباشید.
    فایل صوتی خطبه ها را از کجا می تونم دانلود کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.