یک حرکت جهادی برای حفظ جان مردم آغاز شده است اما…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، در پی وقوع یک فقره تصادف مرگبار در سه راهی محور بوئین‌زهرا به بخش خرقان شهرستان زرندیه که منجر به کشته و زخمی شدن هفت نفر از شهروندان شد و انعکاس خبر این سانحه در خبرگزاری ایسنا منطقه مرکزی با عنوان « تعلل مسئولان باز هم، خانواده‌ای را داغدار کرد» که در مورخ ۲۷ بهمن ماه سال جاری بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت کار ایمن‌سازی این نقطه حادثه‌خیر آغاز شد.

 

کارشناسان پلیس راه مقصر حادثه را ۵۰ درصد اداره راه و شهرسازی شهرستان زرندیه به دلیل عدم روشنایی مناسب، نبود خط کشی مناسب، ناکافی بودن علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن شانه خاکی استاندارد و ۵۰ درصد نیز، انحراف به چپ راننده خودروی پراید اعلام کرده بودند.

 

در همین رابطه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه مرکزی افزود: به منظور برطرف کردن این نقطه حادثه‌خیز دو طرح بلند مدت و میان مدت تعریف شده است که اجرای طرح بلندمدت آن احداث تقاطع غیرهمسطح است.

 

رضا حاجتی اظهار کرد: این پروژه از پروژه‌های مصوب دور سوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی است که در جریان این سفر پیش‌بینی شد برای بهره‌برداری کامل از این تقاطع غیرهمسطح ۱۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

وی با اشاره به اینکه این محور دارای حجم بالای ترافیک و وقوع سوانح رانندگی به ویژه در روزهای تعطیل است، اظهار کرد: احداث این پل که بخش خرقان را به شهر خشکرود متصل می‌کند باعث ایمن‌سازی و کاهش تلفات جاده‌های در این محور می‌شود.

 

وی ادامه داد: با انجام عملیات کلنگ‌زنی مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای این پروژه منظور شد که با تخصیص آن عملیات اجرایی آن آغاز شود اما، تاکنون هیچ اعتباری برای اجرای این طرح تخصیص نیافته است و همچنان منتظر تخصیص اعتباری برای احداث این تقاطع به عنوان یک طرح بلندمدت هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره راه و شهرسازی برای ایمن‌سازی این نقطه حادثه‌خیز به عنوان طرح میان‌مدت، اضافه کرد: متأسفانه در این رابطه نیز به دلیل محدودیت‌های مالی و کاهش اعتبارات هیچ گونه اعتباری در سال‌های اخیر برای ایمن‌سازی تخصیص نیافته است.

 

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: به لحاظ نگرانی‌هایی که به منظور حفظ جان مردم داریم در یک اقدام جهادگونه و براساس تدابیری که اتخاذ شد بدون تخصیص هرگونه اعتباری، کار ایمن‌سازی این تقاطع را آغاز کردیم.

 

وی اضافه کرد: در همین رابطه نیازمند ایجاد روشنایی در این تقاطع به طول چهار کیلومتر از سمت بوئین زهرا، زرندیه، خشکرود و خرقان(از هر طرف یک کیلومتر) هستیم که هم‌اکنون عملیات نصب تیرهای برق آغاز شده است تا حداقل ایمنی را ایجاد کنیم.

 

وی بیان کرد: درصدد هستیم تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی و ایجاد حجم بالای تردد در این محور در ایام نوروز، نقص روشنایی و سایر نواقص را در این نقطه برطرف کنیم.

 

وی تصریح کرد: از تمامی مسئولان تقاضا داریم تا برای ایمنی کامل در این محور و احداث تقاطع غیرهمسطح، مجموعه راه و شهرسازی را کمک و یاری کنند.

 

حاجتی با بیان اینکه طبق نظر پلیس راه در حادثه اخیر ۵۰ درصد راننده خودرو مقصر بوده است به رانندگان توصیه کرد که در این محور همواره با سرعت مطمئنه و رعایت نکات ایمنی رانندگی کنند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.