توزیع ۳۰۰۰تن میوه شب عید در ۱۰۰ مرکز توزیع استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، گرچه از هم اکنون روند گرانتر شدن میوه در بازار مشهود است و این امدر مقدمه ای بر فروش عیدانه است با این حال سامان دهی و فروش میوه های مورد نیاز توسط ارگان های دست اندرکار در فروشگاهها و میوه فروشی های از پیش تعیین شده اجازه نمی دهد قیمت میوه به رقم های سرسام آور تبدیل شود.

خبرها در استان مرکزی حکایت از آماده شدن میوه های اصلی سیب و پرتقال به میزان ۳۰۰۰ تن برای فروش برای شب عید است.

عزیزالله صدیقی معاون داخلی صنعت معدن و تجارت در استان مرکزی پیش از این در گفتکو با خبرنگار مهر گفته بود: عمده میوه های تامین شده شهروندان در ایام تعطیلات نوروز سیب و پرتقال است که ۱۲۰۰ تن سیب و ۱۸۰۰ تن پرتقال ذخیره سازی شده است.

قیمت گذاری میوه در زمان مقرر انجام می شود

وی قیمت گذاری این مقدار میوه را در زمان مقرر و متناسب با نظارت کارشناسان برای حمایت مصرف کنندگان اعلام کرد.

صدیقی با اشاره به اینکه توزیع میوه تا ۳۰ فروردین ادامه خواهد داشت گفت: برای توزیع میوه مصرفی ایام عید تا پایان فروردین ماه سال آینده هیچ گونه محدودیتی نداریم و البته قیمت گذاری ها بر اساس روند بازار خواهد بود.

توزیع از ۲۵ اسفند در ۱۰۰ مرکز توزیع آغاز می شود

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی هم در گفتگویی با خبرنگار مهر، با بیان اینکه زمان توزیع میوه های عید ۲۵ اسفند به بعد است گفت: این میزان نیوه شب عید در ۱۰۰ مرکز توزیع میوه در استان مرکزی انجام می شود.

علی اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در بحث توزیع میوه شب عید شبکه تعاون روستایی استان مرکزی به عنوان مباشر اداره صنعت، معدن و تجارت این استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طرح توزیع میوه شب عید در استان مرکزی از ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود، اظهار کرد: مجموع ۳۰۰۰ تن سیب و پرتقال از استان های مازندران و ارومیه برای توزیع در استان مرکزی خریداری شده است.

رحیمی کیفیت پرتقال های خریداری شده را نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی و عنوان کرد: تهیه میوه های باکیفیت برای توزیع در استان مرکزی از اهداف و اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعاون روستایی این استان بوده است؛ لذا کیفیت سیب های خریداری شده همچون سال های گذشته مناسب و کیفیت پرتقال ها نیز از سنوات گذشته بهتر است.

تنظیم و کنترل بازار میوه از اهداف توزیع میوه شب عید است

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی تنظیم و کنترل بازار میوه در شب عید را از اهداف توزیع میوه شب عید در استان مرکزی بیان و ابراز کرد: این میزان میوه کلیه نیاز میوه شب عید استان مرکزی را تامین نمی کند و فقط بخشی از نیاز میوه استان را تامین می کند؛ اما توزیع میوه شب عید در راستای کنترل و تنظیم بازار و برقراری تعادل در بازار صورت می گیرد.

رحیمی ادامه داد: در صورت مساعد بودن شرایط بازار، سعی در تهیه و توزیع موز نیز در شب عید د اریم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز قیمت فروش میوه ها مشخص نشده است، بیان داشت: قیمت میوه شب عید در تاریخ ۲۰ اسفند ماه و توسط کمیته تنظیم بازار اعلام خواهد شد اما آنچه مسلم است قیمت ها زیر قیمت بازار خواهد بود.

توزیع میوه شب عید در ۱۳ نقطه شهر اراک

این مقام مسئول با اشاره به توزیع میوه شب عید در تمامی نقاط استان مرکزی اعم از شهرستان ها و روستاها، گفت: میوه شب عید امسال در ۱۳ نقطه شهر اراک توزیع خواهد شد و در شهرستان ها و روستاها نیز بنابر وسعت آنها نقاط توزیع میوه مشخص خواهد شد.

رحیمی یادآور شد: طبق مصوبه مجلس و بر اساس قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی از سال آینده همه وظایف مربوط به بخش کشاورزی از جمله خرید و فروش گندم و توزیع میوه شب عید به سازمان جهادکشاورزی واگذار خواهد شد.

توزیع میوه هزارتن بیشتر از پارسال است

به هر حال شب عید در راه است و گریزی از میوه های رنگاررنگ آن نیست که امید است با تدبیر مسئولان گرانتر از حد به دست مردم نرسد.

از سوی دیگر نیز، آمارها نشان می دهد میزان انبار و نگهداری میوه برای شب عید ۹۳هزار تن بیشتر از عید سال گذشته است و این امر شاید پاسخی است به استقبال میوه از سوی حدود یک و نیم میلیون جمعیت استان مرکزی.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.